شرایط گفت‌وگوی پیشکسوتان با معلمان در شاد مهیا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: گروهی برای مراجعه به استان‌ها و دیدار و گفتگو  با پیشکسوتان فرهنگی پیش‌بینی خواهد شد و در بستر شاد نیز شرایط گفتگوی پیشکسوتان با معلمان فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی با تقدیر از سال‌ها معلمی حسین وحیدی و آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم، خطاب به وی افزود: رمز سلامتی و شادابی شما استمرار کار در حوزه تعلیم و تربیت است. بنابراین هرچقدر انسان در این زمینه فعال‌تر باشد حس بهتری دارد و سلامتی بیشتری خواهد داشت.

وی وجود اشخاصی امثال وحیدی را آبروی نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: تجربیات این استاد ارزشمند باید در قالب یک برنامه ضبط و تدوین شود و در اختیار دانشجو معلمان قرار گیرد. این تجربیات همچنین در آموزش غیرحضوری معلمان مورد بهره برداری قرار گیرد تا آنها از تجربیات این استاد ارزشمند بهره مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ناب‌ترین دانش، دانش حاصل از تجربه است و هیچ دانشی به اندازه تجربه؛ خالص، مهم و تأثیرگذار نیست. ما از ثبت تجارب پیشکسوتان حمایت و توصیه می‌کنیم که چنین کاری انجام شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: کاویدن در ذهن اساتید از هر معدنی پربارتر و ذخیره ارزشمندی از دانش نهفته است که می‌تواند راهگشای جوانترها باشد.

وی تصریح کرد: در شبکه شاد امکان برقراری ارتباط با جمعیت وسیعی را داریم. بنابراین معلمان می‌توانند از صحبت‌های این استاد در شبکه شاد بهره مند شوند؛ چنانکه هر هفته با همه مدیران مدارس ارتباط تصویری داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش در راستای تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی با حضور در منزل استاد حسین وحیدی، با معلمی که ۷۶ سال ریاضیات تدریس می‌کند، دیدار و گفتگو کرد.

وحیدی هشتم اسفندماه سال ۱۳۰۴ در قزوین دیده به جهان گشود. او بیش از ۷۶ سال برای شاگردانش ریاضیات تدریس می‌کند و در طول این دوره باسابقه افتخار تدریس به فرهیختگانی مانند شهید رجایی را داشته است. تقدیرنامه‌های فراوان در سطوح مختلف، نشان از لیاقت‌های حرفه‌ای این استاد فرزانه دارد؛ به‌گونه‌ای که تاکنون سه وزیر آموزش‌وپرورش از وی قدردانی کرده‌اند. چاپ ده‌ها جلد کتاب کمک‌درسی نیز از دستاوردهای عمر پربرکت این استاد بوده است.

وحیدی از سال ۱۳۲۳ به تدریس ریاضیات در شهر قزوین اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۱ به تهران منتقل و در شمیران مشغول تدریس می‌شود. او سال ۱۳۵۵ پس از ۳۲ سال خدمت بازنشسته می‌شود. بااین‌حال به تدریس ریاضیات ادامه می‌دهد. وی رکورد ملی طولانی‌ترین زمان تدریس را از آن خودکرده و بیش از ۷۰ سال به‌طور پیوسته به تدریس ریاضیات اشتغال دارد.

کد خبر 467920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.