علت تجمع کشاورزان اصفهان در مقابل صدا و سیما چه بود؟

شماری از کشاورزان شرق اصفهان صبح دوشنبه _۲۲ دی ماه- در مقابل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان در اعتراض به بی توجهی رسانه ملی به انعکاس مطالباتشان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یازدهمین هفته از پویش دوشنبه‌های آبی، شماری از کشاورزان در مقابل سازمان صدا و سیما مرکز اصفهان در اعتراض به بی توجهی رسانه ملی به انعکاس مطالباتشان تجمع کردند. در این تجمع که از فلکه پزوه در شرق اصفهان آغاز شده بود ده‌ها تن از کشاورزان حضور داشتند. آنها اعلام کردند که علیرغم تلاش‌های هفته‌های اخیر کشاورزان برای جاری بودن زاینده رود و انجام کشت بهنگام پاییزه، رسانه ملی صدای کشاورزان اصفهان را پخش نمی‌کند در حالی که مشکلات و تجمعات مردم استان بالادست در این رسانه پخش شده است.

محمود کریمی نماینده کشاورزان شرق اصفهان که در تجمع صبح امروز حضور داشت، به خبرنگار ایمنا گفت: مشکلات کشاورزان اصفهان را نمی‌بینند؛ چرا صدا و سیما اعتراض ما کشاورزان اصفهان را پخش نمی‌کند و صدای ما را به گوش مسئولان نمی‌رساند اما تجمعی که در سفر آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد، پخش شد؟

وی افزود: چندین هفته است که برای احقاق حقمان به سازمان‌های مختلف استان مراجعه کرده‌ایم اما کسی صدای افرادی که حقشان پایمال شده را نشنیده است و در پاسخ به ما که برای کشت و کار و تامین معاشمان به آب نیاز داریم، گفتند آب نیست؛ اگر آب نیست و سد زاینده رود خالی است چرا در بالادست تونل انتقال آب گلاب و بن و بروجن را راه اندازی می‌کنند؟

محمدحسین یکی از کشاورزان حاضر در تجمع دوشنبه‌های آبی گفت: امسال در این شرایط اقتصادی کشت و کاری نداریم و نمی‌دانیم اگر کشتی نداشته باشیم تأمین معاشمان در ماه‌های آینده چه خواهد شد؟ از پاییز تاکنون بارها به سازمان‌های مربوطه برای مطالبه رهاسازی آب کشت پاییزه مراجعه کردیم اما کسی پاسخگو نبود؛ می‌گویند آب نیست که کشت و کار کنید اما بالادست آب می‌برند.

مرتضی از دیگر کشاورزان حاضر در این تجمع افزود: امروز در مقابل صدا و سیما جمع شدیم تا به بی توجهی رسانه ملی به انعکاس مطالبات کشاورزان اصفهان اعتراض کنیم؛ سال‌هاست که خشکی زاینده رود تامین معیشت ما را از بین برده است؛ به جای آنکه اکنون در زمین‌هایمان مشغول کشت و کار باشیم بلاتکلیف مانده‌ایم و کسی پاسخگوی ما نیست حتی صدا و سیما هم صدای ما را نمی‌شنود.

به گزارش خبرنگار ایمنا این تجمع ظهر دوشنبه و پس از پیگیری خبرنگاران صدا و سیما پایان یافت.

کد خبر 467902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.