بهبود اقدامات ضدکرونایی در اسلواکی

بیماری کووید -۱۹ در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، هر روز بی‌رحمانه‌تر از قبل قربانی می‌گیرد و همین امر، مقامات محلی را به وضع قوانین جدیدی سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وضعیت انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور اسلواکی بحرانی‌تر از قبل شده است و به همین دلیل، مقامات هر شهر به طور مستقل در تلاش برای یافتن استراتژی‌هایی کارآمدتر جهت مهار شیوع این بیماری هستند. در بسیاری از نقاط این کشور، زندگی برای مردم، چه از نظر اقتصادی یا ترس از ابتلا به بیماری، غیر قابل تحمل شده و در نتیجه وضعیتی نابسامان سراسر اسلواکی را فرا گرفته است. در این بین، ساکنان پایتخت روزمرگی‌های سخت‌تری را تجربه می‌کنند و وحشت بر زندگی آن‌ها حاکم شده است، بنابراین مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند تا واکسینه شدن تمام مردم، اقدامات جدیدی اعمال کرده و دسترسی براتیسلاوایی‌ها را به انجام آزمایش کرونا راحت‌تر کنند.

شرایط در براتسیلاوا از جنبه‌های مختلفی با سایر شهرهای کشور متفاوت است؛ از یک سو تراکم جمعیت منجر به افزایش سرعت انتقال بیماری شده و از سوی دیگر، شهر میزبان هزاران نفر از مردم سراسر نقاط دیگر اسلواکی است که روزانه به دید و بازدیدهای خود در دیگر شهرها و مناطق، بدون توجه به شرایط کرونا ادامه می‌دهند. بنابراین، مهار شیوع ویروس کرونا با اقدامات فعلی امری محال به نظر می‌رسد و همین امر مقامات را به اعمال قوانین محدود کننده جدیدی سوق داده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه، کاهش هزینه انجام تست کرونا خواهد بود تا مقامات به آمار دقیق‌تری از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دست یابند. در همین راستا قرار است درهر هفته تعداد ۱۰۰ هزار نفر  آزمایش شوند تا افراد آلوده به ویروس شناسایی شوند و در وضعیت قرنطینه قرار گیرند.

گزارش‌ها حاکی است که اغلب مردم براتیسلاوا خواهان انجام تست کرونا هستند اما به دلیل اینکه نتایج خیلی دیر اعلام می‌شود، از انجام آن خودداری می‌کنند. به همین دلیل مقامات محلی متعهد شده‌اند که علاوه بر کاهش هزینه‌های تست نتایج آن‌ها را بسیار زودتر از قبل اعلام کنند.

کد خبر 467901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.