پاشینیان و علی اف وارد مسکو شدند

رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان برای برگزاری مذاکرات سه جانبه و دو جانبه با رئیس جمهور روسیه، درباره توافق صلح قره باغ صبح امروز (دوشنبه) وارد مسکو شدند.

به گزارش ایمنا، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان و "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان را به پایتخت روسیه دعوت کرده است و سه طرف در مورد مراحل احتمالی حل مشکلات قره باغ کوهستانی بحث خواهند کرد.

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که گفت وگوهای سه جانبه بین سران فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ابتکار پوتین در مسکو برگزار می‌شود.

در این مذاکرات، پوتین، پاشینیان و علی اف درباره اجرای بیانیه خود در مورد قره باغ کوهستانی که در تاریخ ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰ (۱۹ آبان) به امضای سه طرف رسید، گفت و گو خواهند کرد. همچنین در این نشست دستور کار راه حل منطقه برای برون رفت کامل از بحران ارائه خواهد شد.

«علی ناگیف» رئیس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان و «آرمن آبازیان» رئیس سرویس امنیت ملی ارمنستان، در تاریخ ۹ ژانویه (۲۰ دی) در سرزمین بی طرف دیدار و در مورد تبادل زندانیان گفت‌وگو کردند.

آنها همچنین در مورد جستجوی مفقودان این جنگ بحث کردند. رؤسای شورای امنیت دو کشور در ۳۰ دسامبر (۱۰ دی) نیز با هم دیدار و در مورد موضوعات آتش بس، مبارزه با تروریسم و جستجوی اجساد کشته شدگان گفت‌وگو کردند.

تبادل زندانیان توسط باکو و ایروان چندین بار انجام شد. در ۲۸ دسامبر (۸ دی)، طرف ارمنی با پذیرش چهار سرباز ارمنی، دو سرباز جمهوری آذربایجان را بازگرداند. پیش از آن، تبادل زندانیان در ۱۴ دسامبر صورت گرفت.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 467895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.