اطلاع‌رسانی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید جرایمی همچون خشونت علیه کودکان یا صیغه کودکان بدسرپرست را دست کم بگیرد و باید بلافاصله به دستگاه های مرتبط اطلاع‌رسانی کند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است.  

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد یک کانال تلگرامی صیغه‌یابی و مکالمه ادمین این کانال با یکی از مشتریان برای صیغه دختران زیر ۱۵ سال، اظهار کرد: این مورد فوراً به دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برای رسیدگی ارجاع داده شد و موضوع در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین این موضوع را به کانال‌های مختلف ارجاع دادم تا پیگیری‌های لازم انجام شود ضمن اینکه قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و همه سازمان‌های مرتبط برای رسیدگی به این موضوع ورود کرده‌اند.

سامانه‌های ۱۲۳ و ۱۱۰ مرجع اطلاع رسانی در مورد آسیب‌های اجتماعی است

معاون رئیس‌جمهوری در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از تکرار این وضعیت چه اقداماتی باید انجام داد، گفت: از مردم می‌خواهیم هر جا چنین مواردی را مشاهده کردند فوراً اطلاع دهند، چون اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر این سوء‌استفاده‌ها است.

وی تاکید کرد: هیچ کس موضوع را نباید دست کم بگیرد و بداند هر گاه چنین جرایمی و حتی یک خشونت علیه کودک، یک زن، افراد سالمند یا هر انسانی اتفاق بیفتد، حتماً اطلاع دهند.

ابتکار با اشاره به سامانه‌های ۱۲۳ و ۱۱۰ اظهار کرد: این سامانه‌ها نسبت به این موضوع سریعاً پاسخگو هستند و رسیدگی می‌کنند. رسانه‌ها هم در این موضوع نقش مهمی دارند و باید از آنان بابت احساس مسئولیتی که در برابر چنین اخبار ناگواری دارند، قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 467828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.