شب‌های کوه‌سنگی نورانی می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از اجرای نورپردازی ویژه در مسیرهای خیابان امام رضا و کوه‌سنگی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش شده المان‌های استفاده شده در جشنواره خانه بهار ۱۴۰۰ از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه‌های بصری آن تقویت شود.

مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از منطقه هشت شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه هشت با توجه به قرارگیری در یکی از محورهای پرتردد شهر مشهد و حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی از اهمیت ویژه‌ای در این کلانشهر برخوردار است؛ در حال حاضر روزانه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از عرصه منطقه هشت توسط پاکبانان پرتلاش و خدمات شهری رفت و روب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: مقابله با آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌ها، یکی از برنامه‌های ویژه این منطقه در حوزه خدمات شهری در سالجاری بوده که تاکنون در این زمینه اقدامات مناسبی نظیر احداث مسیل چشمه پونه، احداث کانال‌های خیابان ثامن الائمه و محورهای فرعی آن، لایروبی مسیل زکریا، تعریض و لایروبی مسیل اقبال، بهسازی کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در تقاطع خیابان شهید ناصری با بلوار نماز و رفع نقص کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی زیر پل انقلاب و راستگرد آن، تنها بخشی از اقدامات این حوزه است.

وی ادامه داد: امسال همزمان با استقبال از بهار ۱۴۰۰، محورهای خیابان امام رضا (ع)، خیابان کوه‌سنگی و میدان انقلاب به صورت ویژه‌ای نورپردازی خواهد شد تا منظر شبانه متفاوتی در این مناطق ایجاد شود.

یعقوبی گفت: در حوزه پروژه‌های فضای سبز این منطقه نیز پیشرفت پروژه‌ها به صورت قابل قبولی در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در جشنواره خانه بهار امسال این منطقه میزبان حجم قابل قبولی از المان‌های بهاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: المان‌های ترکیبی با گل و گلجای‌های مختلف در نقاط گوناگون این منطقه به نحوی مستقر خواهد شد که از نظر بصری، زیبایی دو چندانی را به محیط شهری اضافه کند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تلاش شده المان‌های استفاده شده در جشنواره خانه بهار ۱۴۰۰، از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه‌های بصری آنها تقویت شود تا تجمع و حضور شهروندان در مجاورت این المان‌ها به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های رسم دید و بازدید، گل وارونه، پیرمرد گل فروش، محراب گل، دید و بازدید مجازی، ماشین‌های نوستالژی، کودکان شاد و جشنواره حیوانات ارغوان بافی شده تنها بخشی از المان‌های پیش‌بینی شده در استقبال از بهار منطقه هشت خواهد بود.

کد خبر 467809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.