خبرهای خوش عمرانی شهرداری برای مشهدی‌ها

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: پروژه‌های عمرانی این کلانشهر با قدرت و پیشرفت قابل قبول در حال اجرا است و به زودی یکی پس از دیگری به بهره برداری می‌رسد.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی شهر مشهد، اظهار کرد: پروژه پارکینگ پایانه آزادی تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه اردوگاه درمان معتادان متجاهر آماده بهره‌برداری است، افزود: بازگشایی مسیر کوشش تا خلج با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در بیستمین روز از بهمن‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب، تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت ۷۲ درصدی در حال اجرا است و ۱۵ اسفند ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از افتتاح دوربرگردان غیر همسطح شهید برونسی تا ۲۰ اسفند ماه ۹۹ خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت دارد؛ همچنین عملیات احداث بوستان مهریز با ۲۹ درصد پیشرفت تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: تقاطع چهار سطحی آزادگان (نمایشگاه) با ۶۲ درصد پیشرفت تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پروژه‌هایی همچون تقاطع غیر همسطح مصلی با پیشرفت ۵۷ درصد، بوستان مادر و کودک با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد، جاده دسترسی ۴۵ متری سردخانه (پایانه بار) با ۲۱ درصد پیشرفت، مسیل اسماعیل آباد با هشت درصد پیشرفت، پارکینگ هوشمند میدان شهدا- هشت آباد با پنج درصد پیشرفت، پردیس تئاتر شهر با ۲۰ درصد پیشرفت، رود پارک مشهد با ۲۱ درصد پیشرفت، تقاطع غیر همسطح خلیج فارس با ۱۱ درصد پیشرفت در حال احداث است و این پروژه‌ها در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود تمام دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های قطار شهری را در یک برنامه زمان بندی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: بر این اساس دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه اوایل بهمن، ایستگاه میدان سعدی و میدان شهدا اواخر اسفند و ایستگاه الندشت خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، با انجام این کار دسترسی‌های ایستگاه‌های قطار شهری به جز ایستگاه ام دو و ایستگاه سلامت کامل خواهد شد که این دو ایستگاه نیز تا شهریور سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود. با این فعالیت عملیات مربوط به ایستگاه‌های خط دو قطار شهری مشهد به اتمام خواهد رسید.

کاظمی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای دسترسی‌های دوم این ایستگاه‌ها هزینه می‌شود اظهار کرد: این هزینه جدا از هزینه ایستگاه ام دو است که به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: در خصوص خط سه قطار شهری نیز با تأکیدات شهردار و شورای شهر مشهد، برای اتصال خط یک و دو به حرم مطهر قرار شد تا ۵.۲ کیلومتر هسته مرکزی با سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) را احداث کرده و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ عملیات حفاری خط سه به طول ۲۸ کیلومتر از میدان فردوسی در دو جبهه آغاز شد، اظهار کرد: در جبهه شرق ۱۳.۸ کیلومتر و جبهه غربی ۱۴.۲ کیلومتر عملیات حفاری انجام می‌شود که تاکنون در جبهه شرقی بیش از ۱۰ کیلومتر حفاری انجام و تنها سه کیلومتر باقی مانده است.

وی ادامه داد: دستگاه حفار در جبهه شرق روزی ۱۷-۲۰ متر را حفاری می‌کند که با این سرعت در شش ماهه سال ۱۴۰۰ حفاری تونل خط سه در این جبهه به پایان خواهد رسید.

کاظمی گفت: از سوی شورا و شهردار مشهد تاکید شده بود که در کنار حفاری جبهه شرقی بلافاصله ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) در هسته مرکزی اجرا شود که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پایانه امام رضا (ع) هستیم.

وی افزود: این ایستگاه با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان ریالی و ۱۵ میلیون یورو ارزی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) احداث می‌شود که در کنار ایستگاه، کلیه دسترسی‌ها، تأسیسات برقی و مکانیکی، اگزوز فن‌ها، تجهیزات آتش نشانی، ۱۲ پله برقی و چهار آسانسور اجرا و تا شهریور ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر آن چیز که مهم است آغاز حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد است، اظهار کرد: در این راستا اکنون شفت ورود دستگاه حفار توسط قرارگاه خاتم النبیا (ص) در منطقه مهر مادر در حال آماده شدن است و تا اواسط اسفند ماه با انتقال دستگاه حفار عملیات حفاری خط چهار نیز آغاز می‌شود.

وی گفت: همزمان با آغاز عملیات حفاری تونل خط چهار، ادامه حفر تونل خط سه قطار شهری در جبهه غربی نیز به صورت دستی انجام می‌شود.

کد خبر 467785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.