قائم‌شهر صاحب مرکز ترک اعتیاد بانوان و گرمخانه می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست قائم شهر، احداث گرم خانه را یکی از نیازهای ضروری این شهر دانست.

غلامرضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به دلیل مهاجرت‌های فراوان، حاشیه نشینی در قائم شهر رواج بسیار دارد، افزود: احداث گرمخانه یکی از نیازهای مهم و ضروری قائم شهر است تا افراد بی‌خانمان‌ بتوانند در آن ساکن شده و حداقل روزی یک وعده غذای گرم دریافت کنند.

وی از خرید زمینی به همین منظور، توسط شهرداری قائم شهر خبر داد و تصریح کرد: شهرداری این شهر با هدف احداث اولین گرمخانه شهری، زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع در اول جاده کیاکلا خریداری کرده که بعد از ایجاد ساختمان گرمخانه، اقدامات مربوط به تجهیز و راه اندازی آن انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست قائم شهر ادامه داد: قائم شهر ظرفیت احداث دو گرمخانه دیگر را هم دارد. از جمله زمینی در روستای جنید وجود دارد که متعلق به اداره بهزیستی است و ساختمان آن با اندکی مرمت و بازسازی، قابلیت تغییر کاربری و تبدیل شدن به گرمخانه را دارد.

وی احداث مرکز ترک اعتیاد مخصوص بانوان را از دیگر نیازهای مهم شهرستان دانست و تاکید کرد: با همکاری شورای اسلامی و شهرداری قائم شهر، همچنین همفکری اداره بهزیستی، مقدمات احداث یک مرکز ترک اعتیاد مخصوص بانوان در این شهر فراهم شده است.

میرزایی افزود: تمامی مجوزهای لازمددر این زمینه اخذ شده و بانوان داوطلبی که قرار است در این مرکز کار کنند آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی اظهار کرد: چند مدرسه روستایی نیز برای این منظور پیشنهاد داده شده و اعلام آمادگی کرده‌اند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت در پذیرش معتادان در مراکز ترک اعتیاد فعلاً اجرای این طرح متوقف شده است.

کد خبر 467780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.