۲۶۰ میلیارد ریال در سبزوار سرمایه‌گذاری شد

شهردار سبزوار گفت: در سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی ۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه طرح‌های عمرانی این شهر سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش ایمنا، سید علی کوشکی در این باره اظهار کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری ۱۰ طرح عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی شهرداری اجرا شده و شهروندان از خدمات آن بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین طرح‌های عمرانی شهرداری سبزوار طی سال‌های اخیر طرح کمربندی این شهر است که در مسیر حاشیه شرق - شمال و غرب این شهر با طول ۱۰ کیلومتر طی چهار مرحله اجرا و کامل می‌شود.

شهردار سبزوار گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی دو مرحله نخست از چهار مرحله اجرای این طرح جاده‌ای با عنوان «بزرگراه هشت بهشت» و «بلوار ابریشم» مورد بهره برداری قرار گرفته و زیر بار ترافیک رفته است.

وی با بیان اینکه تکمیل بزرگراه ابریشم ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: عملیات اجرایی فاز سوم بزرگراه ابریشم (کمربند شمال غرب) به طول ۲.۷ کیلومتر نیز از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

کوشکی ادامه داد: ساخت جاده کمربندی در شهر سبزوار بر اساس مصوبه طرح جامع سال ۹۱ صورت گرفته و ایجاد دسترسی آسان شهروندان و خدمات شهری، کاهش ترافیک داخل شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی از مزایای آن است.

وی گفت: نهضت آسفالت در معابر و خیابان‌های شهر سبزوار با هدف بهسازی معابر، روان سازی در رفت و آمد وسایل نقلیه در حال انجام است بطوری که طی ۹ ماه سال جاری ۱۶۲ هزار متر مربع از معابر و کوچه‌های سطح شهر آسفالت شده است.

شهردار سبزوار افزود: طرح نهضت آسفالت همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان عمران به منظور روان‌سازی تردد شهروندان، ارتقا کیفی، بهسازی معابر و مناسب‌سازی محیط، سیما و منظر شهری ادامه دارد.

گستره شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد سه هزار و ۷۵۴ هکتار و جمعیت آن حدود ۲۵۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 467779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.