اصفهان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۶۰ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز دوشنبه - ۲۲ دی ماه - با میانگین ۱۷۰ در وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلان‌شهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۶۰ همچنان وضعیت (قرمز) و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۴، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۱، میدان انقلاب روی عدد ۱۸۳، خیابان پروین روی عدد ۱۷۳، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۲، خیابان رودکی روی عدد ۱۵۹، میرزا طاهر روی عدد ۱۶۳، رهنان روی عدد ۱۳۵، خیابان فرشادی روی عدد ۱۵۳، میدان فیض روی عدد ۱۶۶ و خیابان کاوه روی عدد ۱۸۵ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در سجزی با میانگین ۱۰۹ و شاهین شهر با میانگین ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با میانگین ۹۷ قابل قبول "سالم" است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 467752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.