فعلا از اکران فیلم جدید خبری نیست

دبیر شورای صنفی نمایش گفت: در حالی از امروز سینماهای سراسر کشور بازگشایی شده‌اند که فیلم جدیدی متقاضی اکران در این هفته نبود است.

به گزارش ایمنا، مرتضی شایسته درباره جزئیات جلسه امروز یکشنبه (۲۱ دی) شورای صنفی نمایش گفت: از امروز سینماهای تهران با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی شدند و در این باره از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تشکر می‌کنیم. در عین حال از مردم که مخاطبان اصلی فیلم‌ها هستند در خواست می‌شود همچنان شرایط کرونا را مدنظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسته حمایتی سازمان سینمایی برای حمایت از صاحبان آثار و سینمادارها هفته آینده اعلام می‌شود.

شایسته درباره آثار متقاضی اکران نیز گفت: امروز فیلم خاصی متقاضی نبود و فعلاً فیلم‌های پیش میشی، آقای سانسور و دیدن این فیلم جرم است اکران می‌شوند تا هفته آینده تقاضاهای اکران برسد.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر ۴۰ سینما در کشور فعال هستند و با توجه به منع رفت و آمد تا ساعت ۲۱ سینماها تا سئانس ۱۸ بیشتر نیم توانند باز باشند. تاکنون سینماهای آزادی، سپیده، چارسو، استقلال، ایران مال در تهران باز شده‌اند و چند سینمای دیگر هم از عصر امروز قرار است فعالیت خود را از سر بگیرند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز همه گیری جهانی این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۰ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. در ایران نیز شواهدی از ابتلاء به بیماری از ۳۰ بهمن ۹۸ مشاهده شد و تا لحظه تنظیم خبر یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است.

شیوع این بیماری و افزایش موارد ابتلاء به آن از سال گذشته تاکنون موجب تعطیلی مکان‌های فرهنگی و هنری مانند سینماها و سالن‌های تئاتر و کنسرت‌ها شده است.

کد خبر 467725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.