از افزایش ترمیمی حقوق کارگران شهرداری کرج تا انتقاد به طرح جمع‌آوری زباله‌ها

اعضای شورای شهر کرج در دویست و سی و یکمین جلسه علنی این شورا بر لزوم گزارش سهام شهرداری در بیمارستان امام خمینی (ره)، راه اندازی و بهره برداری قرائتخانه و تشکیل کارگروهی برای بررسی نواقص طرح جمع‌آوری زباله‌ها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر سلیم نژاد رئیس شورای اسلامی شهر کرج در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که عصر یکشنبه برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون بالغ بر یک‌هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان از منابع شهری در پروژه قطار شهری هزینه و در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت جذب شده است، اظهار کرد: امیدواریم با همت شهردار و مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی و حمایت‌های دولت بتوانیم به وعده خود عمل کرده و فاز نخست قطار شهری را در محدوده مرکزی شهر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه افزود: وضعیت کرونایی کرج از قرمز خارج شده که نتیجه رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و توجه به فاصله گذاری اجتماعی است؛ امیدوارم با تداوم روند کنونی به سمت عادی شدن شرایط و بازگشت نبضِ زندگی به جامعه و بازار و از سرگیری فعالیت تمام مشاغل حرکت کنیم.

سلیم نژاد با انتقاد از اجرای عقیم طرح جمع‌آوری زباله‌ها و نواقصی که موجب اعتراض شهروندان شده، به تشدید مشکلات بهداشتی و زباله گردی اشاره کرد و به شهردار کرج تذکر داد در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوع و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و مطالعه اقدامات سایر کلانشهرهای کشور اقدام کند.

وی بار دیگر ضرورت تأمین امنیت شغلی و بهبود معیشت نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری کرج را یادآوری کرد و افزود: انتظار داریم شهردار در عرصه اقدام و عمل تصمیم گیری جهادی در این زمینه داشته باشد و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاد لازم را به شورا ارائه کند تا مورد تصویب قرار گیرد.

سلیم نژاد در ادامه با بیان اینکه جلسات کمیسیون تلفیق بودجه و کمیته‌های تخصصی آن در نوبت‌های صبح و عصر و به صورت فشرده در حال برگزاری است و بررسی متمم بودجه سال ۹۹ و بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری کرج مأموریت جدی ما در ماه‌های پایانی سال است، خاطرنشان کرد: انتظار و مطالبه جدی نمایندگان مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه قطار شهری و بزرگراه شهید سلیمانی، محرومیت زدایی، پژوهش محوری، کاهش هزینه‌های غیرضروری و همچنین پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران است که در جریان تصویب تباصر بودجه آنها را لحاظ خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مدیران شهری به نطق‌ها و تذکرات نمایندگان مردم، آنها را دلسوزانه و در راستای اصلاح امور دانست و افزود: در برخی موارد به رغم اینکه شهردار در صحن علنی وعده پیگیری و اصلاح رویکردهای غلط را می‌دهد اما در عمل شاهد پیگیری موضوعاتی هستیم که زیانشان برای شهر به مراتب از سوددهی آن‌ها بیشتر است و تکاپو در خصوص پروژه میدان جمهوری از همین موارد است.

غدیر مهدوی رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه گفت: وبینار بررسی وضعیت شهر از نظر محیط‌زیست شهری با حضور دکتر مخدوم رئیس انجمن ارزیابان محیط زیست ایران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: آخرین وبینار از سلسله وبینارهای مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج به مناسبت هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال ۹۹ با عنوان بررسی وضعیت شهر کرج از نظر محیط زیست شهری برگزار شد که در آن مواردی چون «زیست شهری چیست؟» «ویژگی شهرهای دوستدار محیط‌زیستی چیست؟» و همچنین این مسئله که «جایگاه کرج به عنوان یک شهر دوستدار محیط‌زیست کجاست؟»، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباس زارع رئیس کمیسیون تلفیق شواری اسلامی شهر کرج نیز اظهار کرد: لایحه‌ای در راستای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری مطرح شد که پس از تصویب نهایی در جلسه رسمی و تأیید فرمانداری، به شهرداری ابلاغ خواهد شد. طبق مصوبه طی سه ماهه فصل زمستان ۹۹ هر ماه مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان رقم ترمیمی به فیش حقوقی این کارگران افزوده شود.

وی بیان کرد: این مبلغ به صورت ترمیمی بوده و فقط طی ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال جاری به حقوق این افراد از طریق شهرداری اضافه خواهد شد. همچنین مقرر شد که پیمانکاران عین مبلغ مصوب شده را بدون هیچ کسری به حقوق این افراد واریز کنند؛ مضاف اینکه شهرداری موظف به پیگیری واریز این مبلغ به فیش حقوقی این نیروها شده است.

به گفته رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج، تمام این مصوبات با هدف حفظ آرامش روحی، ثبات فکری و پیشگیری از تضییع حقوق کارکنان پیمانکاری صورت گرفت تا بستری مناسب برای ادامه فعالیت این قشر که نقش مهمی در ایفای وظایف مهم مدیریت شهری دارند، فراهم شود.

در بخش دیگری از این جلسه احد رسولی خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج، با تاکید بر اینکه باید سهم شهرداری از سهام بیمارستان امام خمینی (ره) مشخص و اعلام شود، اظهار کرد: از شهردار درخواست دارم تا گزارش کاملی از میزان سهام شهرداری در بیمارستان امام خمینی (ره) هرچه سریع‌تر ارائه شود.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بخشی از زمین‌های شهرداری به بیمارستان الحاق و علی‌رغم درخواست برای ارائه گزارش تاکنون گزارش جامعی از سوی شهرداری به کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده ارسال نشده است.

رسولی بیان کرد: اگر شهرداری در بین سهامداران دارای بیشترین سهام است چرا تاکنون در خصوص پذیرفتن مسئولیت مدیریت آنجا تلاش نشده است؟ با توجه به ضرر و زیان‌های متوالی و عدم تدبیر در مدیریت این بیمارستان ساماندهی نشده و هر بار شهرداری را دچار ضرر و زیان‌های کلان کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج در بخش دیگری از تذکرش گفت: از برخی مدیران در بازدیدها درخواست می‌شود حضور پیدا کنند علیرغم ایجاد هماهنگی‌های لازم، با فرافکنی تعهدات و مسئولیت‌های سنگین خود را به دیگران واگذار می‌کنند در این راستا آیا چنین مدیرانی صلاحیت پذیرش چنین سازمان‌ها و مناطقی را دارند؟

رسولی به پلاک ثبتی ها در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: از شهردار درخواست دارم تا لیستی از نوع مالکیت در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های خودرو اعلام کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: با توجه به محدوده‌های مصوب با درخواست شفاهی، مکتوب و نیز تذکر در صحن شورا و نیز تذکر مجدد تاکنون آمار و لیستی از پلاک‌های ثبتی در بافت‌های فرسوده ارسال نشده است.

محمد نبیونی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج نیز گفت: با توجه به اینکه استان البرز و شهر کرج جایگاه نسبتاً خوبی در بین استان‌های کشور در رتبه‌های زیر ۱۰ کنکور سراسری کشور و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های تراز اول کشور دارد نیاز به راه اندازی و بهره برداری قرائتخانه در مناطق مختلف شهر داریم.

وی افزود: از مدیریت شهری به ویژه اداره آموزش و پژوهش، مدیریت و معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری بابت همراهی و همکاری برای برگزاری بسیار مناسب اولین جشنواره ملی امیرکبیر در استان البرز که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج افزود: از حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری به ویژه معاون این حوزه در خصوص آماده سازی و تکمیل پروژه پل شبنم ۸ در منطقه باغستان تقدیر و تشکر می‌نمایم امیدوارم با درایت ریاست شورای اسلامی شهر کرج جناب آقای سلیم نژاد و اعضای محترم کمیسیون نامگذاری شهر کرج درخواست دارم که نام مناسبی برای این پل انتخاب و در اولین فرصت افتتاح و بهره برداری از این پروژه انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: با توجه به اینکه استان البرز و شهر کرج جایگاه نسبتاً خوبی در بین استان‌های کشور در رتبه‌های زیر ۱۰ کنکور سراسری کشور و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های تراز اول کشور دارد جز ۱۲ استان برتر می‌باشد ولی نیاز به راه اندازی و بهره برداری قرائت خانه‌ها در مناطق مختلف شهر کرج بیش از پیش احساسی می‌شود و درخواست دارم شهردار جز اولویت‌های ویژه برای تکمیل و راه اندازی این قرائت خانه‌ها قرار گیرد و چنانچه در بودجه و اعتبارات نیازهایی وجود دارد در کمیسیون تلفیق نیز به این مهم توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه در شورای پنجم تقسیم کار بسیار تخصصی انجام شده است و هر کدام از اعضا شورا به صورت کاملاً تخصصی در هر حوزه‌ای که قبول مسئولیت کرده‌اند مشغول انجام وظیفه می‌باشند از این تلاش‌ها و پشتکار و پیگیری‌ها به خصوص در حوزه مدیریت قطار شهری به منظور راه اندازی فاز اول خط دو قطار شهری، دقت در امر تلفیق بودجه، دقت و پشتکار در امر درآمد و افزایش سهم هزینه‌های عمرانی در بودجه شهر کرج از همکاران عضو شورا صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.

محمدحسین خیلی اردکانی رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: گام برداشتن به سمت ایجاد شهرداری الکترونیک و هوشمند سبب ارتقای زندگی شهروندان و مدیریت شهر می‌شود در این راستا این کمیسیون به دنبال تحقق شهر، شهروند و شهرداری هوشمند است.

وی در ادامه افزود: بیش از دو سال است که در مورد شفاف سازی و مکانیزاسیون املاک تلاش شده تا سیستم سنتی بایگانی و بروکراسی اداری و متکی بودن مدیریت املاک به اطلاعات برخی کارشناسان و سلیقه‌ای عمل نمودن و وابسته به شخص بودن مدیریت املاک به برخی کارشناسان و دچار نقص شدن اطلاعات املاک با جا به جا شدن و بازنشستگی آنها و احتمال سو استفاده برخی از داشتن اطلاعات اصلاح شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج ضمن تقدیر از تلاش مجدانه مدیریت املاک و فاوا در راستای الکترونیکی کردن افزود: اقدامات و جلسات متعدد در جهت استخراج گردش کار و دستوالعمل اجرایی و چگونگی ورود اطلاعات و احصاء املاک فاقد UTm و ارجاع آن به کارشناسان رسمی دادگستری جهت تعیین حدود اربعه و تکمیل اطلاعات مربوط به جانمایی املاک و احصاء مغایرت‌های مابین پرونده‌های موجود در بایگانی ستاد مرکز و منطقه در جهت تکمیل کردن بانک اطلاعاتی سیستم و توسعه نرم افراز مطابق با نیازهای حوزه املاک شامل افزودن قابلیت‌هایی همچون امکان ثبت توافقات باز و قراردادهای واگذار شده مسکن و شهرسازی، معابر و انهار متروکه، قراردادهای حق انتفاع، صورت جلسات واگذاری و لایه‌های مربوطه در نقشه GIS انجام شده است.

وی بیان کرد: به منظور اجرایی شدن اقدامات فوق، بنا به اظهار مسئولین املاک و فاوا مبنی بر پیشرفت مناطق ۳ و ۹ که با تلاش شهرداران مناطق یاد شده و مسئولین املاک آنها به عنوان پایلوت آماده شدند و به زودی در شرف رو نمایی و بهره برداری نهایی می‌باشد.

خلیلی اردکانی یادآور شد: در سامانه‌ای که بدین منظور در نظر گرفته شده ورود اطلاعات املاک بالغ بر ۱۳۰ مورد شاخص شامل اطلاعات مربوط به مساحت، کاربری، اطلاعات ثبتی ملک، اطلاعات مربوط به قرارداد و اطلاعات حقوقی نهایتاً با جانمایی ملک بر روی نقشه‌های مکان محور می‌توان اشراف اطلاعاتی کاملی را بر روی املاک شهرداری به دست آورد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در واقع پایگاه اطلاعاتی از املاک و اراضی شهرداری با هدف شناسایی و نگهداری اطلاعات املاک و مستغلات و کلیه معاملات ملکی شهرداری، قرارداد خرید و توسعه زیر سیستم املاک و مستغلات و کلیه معاملات ملکی شهرداری برای نگهداری و آرشیو الکترونیکی اوراق مهیا شده است.

خلیلی اردکانی گفت: در واقع وضع موجود تکمیل بانک اطلاعاتی پرونده‌های املاکی که ثبت شده‌اند شامل پرونده‌هایی که بخشی از ملک در اصلاحی واقع شده و پرونده‌هایی که تمام ملک در شهرداری است و همچنین املاکی که در مالکیت شهرداری است، انجام شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: ضمناً تفکیک موضوعی تملک و واگذاری، فرم‌های سیستمی جهت ثبت اطلاعات پرونده‌ها طراحی و پیاده سازی شده و ملک هم روی نقشه جانمایی شده است به گونه‌ای که لایه‌های مختلف شامل لایه‌های تملک و واگذاری و نقشه جهت شناسایی راسته‌های املاک، موقعیت هر ملک در نقشه مشخص است و دسترسی به آنها و امکان دستیابی به اطلاعات پرونده مربوطه به انتخاب ملک از روی نقشه فراهم گردیده است.

وی افزود: همچنین در راستای ایجاد شهر هوشمند و حذف مراجعات شهروندان به شهرداری، سیستمی نمودن سایر مواردی که در حال حاضر به صورت دستی پاسخگویی می‌شود، با توجه به تعدد تنظیم توافقنامه اصلاحی هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی این فرآیند نیز در فرآیند پروانه‌های ساختمانی پیاده سازی شده که آماده بهره برداری می‌باشد.

خلیلی اردکانی عنوان کرد: همچنین گزارش توافقنامه اصلاحی با ساختار و قالب اعلامی از سوی اداره کل املاک در سیستم پیاده سازی شده و تنظیم اقرارنامه پس از صدور توافقنامه اصلاحی مورد نیاز جهت املاک سند دار و قولنامه‌ای در نسخه تستی نرم افزار پیاده سازی شده که پس از تأیید عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از اقدامات باقی مانده در صورت ارائه نشدن تمامی فرآیندهای اداره کل املاک، فاصله اطلاعاتی بین اطلاعات ثبت شده در سیستم و پرونده فیزیکی ایجاد می‌شود و موجب بلا استفاده شدن و بی اعتمادی به پرونده‌های سیستمی خواهد شد لذا ضروری است تمامی فرآیندهای مربوطه جهت جلوگیری از مشکلاتی که در گذشته رخ داده پیاده سازی شود و ویرایش نهایی اطلاعات ثبت شده انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات در منطقه سه در حال آزمایش است تا اشکالات آن برطرف شود در اینجا لازم است در آینده بسیار نزدیک با رفع اشکالات در مناطق دیگر قابل رونمایی و اجرا می‌باشد.

کد خبر 467711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.