واکنش رئیس شورای شهر اصفهان به شایعه بازداشت یک عضو و رای ندادن عضو دیگر شورا به مصوبات

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به شایعات فضای مجازی مبنی بر دستگیری یکی از اعضای شورای شهر اصفهان توسط دستگاه‌های امنیتی پاسخ داد.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به شایعه بازداشت یکی از اعضای شورای این شهر توسط دستگاه‌های امنیتی که در یک کانال تلگرامی منتشر شده است، اظهار کرد: در جلسه شورای شهر دیدید که تمام اعضا حضور دارند و بدیهی است که اگر عضوی از شورا دستگیر شده بود، غیبت داشت اما جلسه هفته جاری با هر ۱۳ عضو تشکیل شد.

وی با تکذیب این خبر، تاکید کرد: این شایعات را دشمن سفارش می‌دهد، منافق پخش می‌کند و عوام می‌پذیرند اما اصحاب رسانه از عوام نیستند که به راحتی این موضوعات را قبول کنند و یقیناً در خصوص آن تجزیه و تحلیل می‌کنند؛ از سوی دیگر امیدوارم این خواب هیچ‌گاه تعبیر نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی همراهی نکردن تنها عضو اصولگرای شورا با اکثریت در رأی دادن به مصوبات و اظهارنظر به عنوان موافق یا مخالف طرح‌ها و لوایح در صحن علنی، تصریح کرد: حضور فیزیکی اعضای شورا در جلسات علنی، کمیسیون‌ها، کمیسیون تلفیق و کمیته‌های نظارتی شرط لازم است اما کافی نیست و شرط کافی یعنی عضو شورا حضوری فعال داشته و در روند بررسی مصوبات دخالت کند.

وی ادامه داد: ما در شورای شهر برای مردم و شهر تصمیم‌گیری می‌کنیم و چه بسا یک اظهارنظر بتواند جلوی به نتیجه رسیدن یک مصوبه را بگیرد یا یک رأی سرنوشت یک لایحه را تغییر دهد بنابراین دخالت در تصویب مصوبات از وظایف هر کدام یک از اعضای شورای شهر است و حضور آن‌ها به تنهایی کفایت نمی‌کند.

نصراصفهانی در خصوص تصویب لایحه یک فوریتی خرید تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نحوه توزیع آن‌ها نیز اظهار کرد: توزیع این اقلام به عهده آموزش و پرورش بوده و این نهاد باید تبلت‌های خریداری شده را در اختیار دانش‌آموزانی که فاقد تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند هستند، قرار دهد.

وی افزود: مدیریت شهری به موضوع توزیع تبلت‌ها ورود نمی‌کند و اگر برای خرید آن با مانعی روبه‌رو شویم اعتبار مدنظر را در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهیم داد تا خود خریداری کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

کد خبر 467706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.