نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و فولاد خوزستان

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و فولاد پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۵ امروز - ۲۱ دی ماه - در ورزشگاه نقش جهان میزبان فولادی‌ها بود که در نهایت تلاش شاگردان نویدکیا و نکونام نتیجه‌ای بهتر از تساوی را در پی نداشت. داوری این تقابل حساس را پیام حیدری بر عهده داشت که اگر چه این دیدار در دقایقی خشن دنبال شد، به جز صحنه مشکوک درون محوطه فولاد و در آخرین لحظات، اتفاق خاص دیگری نداشت. با این وجود مرزبان پس از پایان مسابقه به داوری معترض و معتقد بود پنالتی مسلم این تیم را نگرفته‌اند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حسین نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

دو خطا شدید قاسمی‌نژاد

قاسمی‌نژاد پیش از رسیدن به دقیقه ۳۰، دو برخورد خطرناک و خشن با بازیکنان سپاهان که داور در صحنه نخست برای آنکه حمله سپاهانی‌ها ادامه یابد آوانتاژ داده و از اخطار دادن به این بازیکن خودداری کرد. او لحظاتی بعد خطا دیگری انجام داد که این بار، با کارت زرد جریمه شد تا اهمیت تصمیم حیدری در صحنه اول مشخص شود.

رودنیل: در دقیقه ۱۴ مسابقه، بازیکن شماره ۸ فولاد (محمد امین قاسمی‌نژاد) خطایی را انجام داد که باید به او کارت نشان می‌داد اما داور آوانتاژ داد. داور باید در اولین توقف پس از آوانتاژ، به این بازیکن کارت زرد می‌داد که این کار را نکرد. او به همین بازیکن در دقیقه ۲۵ روی خطا دیگری کارت زرد نشان داد. در واقع باید به بازیکن فولاد کارت زرد دوم را می‌داد و او را از زمین اخراج می‌کرد.

صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه فولاد

در نودمین دقیقه مسابقه، پاس بلند سپاهانی به پشت دفاع فولاد او را در موقعیت تک به تک قرار داد اما صالح حردانی که بغل به بغل محبی قرار داشت، پیش از رسیدن مهاجم طلایی‌پوش به توپ او را نقش بر زمین کرد اما حیدری اعتقادی به پنالتی نداشت که اعتراض شدید سپاهانی‌ها را به همراه داشت.

رودنیل: ادامه بازی درست بود.

نجاتی: تنها تصمیم در این اتفاق دنبال کردن مسابقه است چرا که یک درگیری منصفانه رخ داده و علت افتادن بازیکن سپاهان نمی‌تواند دلیل بر خطا باشد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: سه امتیاز بازی به دلیل حساسیتی که از جهت جایگاه در جدول داشت، برای دو تیم مهم بود و شاید به همین دلیل، فقط ۳۰ دقیقه از ۹۰ دقیقه بازی جذابی را شاهد بودیم و در اصل این ۳۰ دقیقه را می‌توان نقد کرد. دقیقه اول، بازیکن فولاد قطعاً باید به خاطر خطایش کارت می‌گرفت که داور اخطاری به او نداد. آقای حیدری و تیم داوری‌اش امروز قضاوت خوبی داشتند. تمام اخطارهایی که داور نشان داد و خطاهایی که گرفت، درست بودند. دقیقه ۳۲ کمک داور دوم در رابطه با آفساید خلعتبری خیلی عجله کرد. در کل می‌توان به تیم داوری نمره مثبت داد.

کد خبر 467701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.