۴۰ هزار ماسک در طرح تفکیک زباله در آستارا توزیع می شود

شهردار بندرآستارا گفت: در طرح تفکیک زباله از مبدا حدود ۴۰ هزار عدد ماسک در بین شهروندان این شهر توزیع می شود.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرکت امیران پاک ایرانیان با مشارکت شهرداری آستارا چهارمین مرحله از طرح آموزش شهروندان را در منازل توسط پنج بانوی آموزشگر از یک هفته پیش آغاز کرده و در ادامه این آموزشگرها به ۱۰ نفر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: این طرح با هدف کاهش زباله تولیدی، حفظ محیط زیست و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در بین ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش اجرا و کیسه آبی جمع آوری پسماند خشک و بروشور آموزشی بین آنان توزیع می‌شود.
شهردار آستارا عنوان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا تعداد ۴۰ هزار عدد ماسک بین آنان توزیع و آموزشی‌های لازم در راستای اجرای فاصله گذاری اجتماعی، نکات بهداشتی و نحوه استفاده از ماسک و دستکش به مردم ارائه خواهد شد. تا هر چه سریع‌تر چرخه این بیماری در آستارا قطع شود.
معیتی ادامه داد: در طرح تفکیک زباله از مبدا، آستارا به شش زون تقسیم شده است و روزانه با ۹ خودرو وانت، سه تا هفت تن زباله خشک از مبدا در این شهر جمع آوری می‌شود.
وی افزود: در طرح جدید تفکیک زباله از مبدا برای تشویق شهروندان آستارایی، علاوه بر خریداری کالای فلزی بازیافتی، مواد شوینده نیز بین آنان توزیع خواهد شد.
شهردار آستارا خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد. و پس از جمع آوری توسط نیروهای خدمات شهری، در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد دفن می‌شود.
به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
کد خبر 467689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.