کاهش ۴ درصدی سرانه تولید زباله در رودسر

شهردار رودسر از کاهش چهار درصدی سرانه تولید زباله در این شهر پی اجرای پویش "شهر پاک من؛ رودسر" خبر داد و گفت: طی یک و نیم سال گذشته عملیات اجرایی منجر به آموزش مستقیم بیش از ۱۰ هزار شهروند رودسری شده است.

به گزارش ایمنا، رضا زنده‌دل با بیان اینکه مسئله پسماند در سطح کشور خصوصاً در استان‌های شمالی همواره به عنوان یک معضل اساسی مطرح است، اظهار کرد: سیاست کاهش تولید سرانه زباله بر اساس صرفه‌جویی و حراست از سرمایه‌های ملی بوده و در این راستا پرهیز از مصرف‌گرایی دارای اهمیت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد جمع‌آوری زباله‌های خشک و مراجعه مستمر هفتگی به شهروندان گفت: سبک زندگی مردم درگذشته‌های نه‌چندان دور به نحوی بود که زباله‌های‌تر خود را در منزل برای خوراک حیوانات خانگی استفاده می‌کردند.

شهردار رودسر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت زیرساخت‌های سیستم جامع مدیریت پسماند از سوی مسئولان استانی، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله در بین شهروندان امری ضروری است و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پویش شهر پاک من رودسر از دی‌ماه سال ۹۸ هم‌زمان با فعالیتم در شهرداری رودسر آغازشده، تصریح کرد: طی یک و نیم سال گذشته عملیات اجرایی منجر به آموزش مستقیم بیش از ۱۰ هزار شهروند رودسری شده که از طریق مراجعه به درب منازل مردم، حضور در مغازه‌های سطح شهر و آموزش دانش‌آموزان مدارس همراه بوده که کاهش ۴ درصدی سرانه تولید زباله در این شهر را به دنبال داشت.

زنده‌دل اجرای هنر نمایش یکشنبه‌بازار رودسر، برگزاری متوالی تئاتر خیابانی در میدان اصلی شهر و دایر نمودن غرفه آموزش ساخت لوازم قابل‌استفاده از ظروف دورریز را از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری رودسر برای کاهش زباله در این شهر اعلام کرد و گفت: توزیع کیسه‌های نایلونی برای گردشگران با توجه به مسافرپذیر بودن رودسر جهت پاکیزه ماندن ساحل و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح معنوی پاکبانان محرم از سایر اقداماتی است که تا به امروز صورت گرفته است.

شهردار رودسر با بیان اینکه مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر بنا دارند در پایان سال جاری به تمامی ارگان‌ها، شهروندان و کسبه‌ای که در پویش شهر پاک من رودسر همکاری کرده‌اند با ارائه تخفیف عوارض قدردانی کند، افزود: هدف نهایی این پروژه کاهش سرانه تولید زباله و پرهیز از اسراف منابع است.

منبع: فارس

کد خبر 467686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.