زیرساخت گردشگری اردکان تقویت می‌شود

شهردار اردکان گفت: زیرساخت گردشگری این شهرستان با احداث پروژه ۱۵۰ هکتاری دهکده گردشگری سیاه کوه تقویت می شود.

به گزارش ایمنا، مصطفی پوردهقان بر لزوم مشارکت صنایع، سرمایه‌گذاران و نهادهای مرتبط در تکمیل پروژه دهکده گردشگری سیاه کوه اردکان تأکید کرد و افزود: گردشگری امروزه یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه ملی کشورها، به‌خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می‌شود.

به گفته وی این بخش دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و تأثیرات بین‌الملل خاصی است به همین دلیل مجموعه دهکده گردشگری سیاه کوه برای جذب مشارکت بخش خصوصی در دستور کار دارد.

شهردار اردکان اضافه کرد: این پروژه در مجاورت کمربند یزد به چوپانان و پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی و با توپوگرافی کوهستانی مناسب و دید بصری متفاوت از بالا به شهر اردکان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مساحت این پروژه ۱۵۰ هکتار و شامل شهربازی غزال، خورگشت، آبشار کوهستان، مزرعه طبیعت، دریاچه تفریحی سیاه کوه، باغ ایرانی، مسجد، دریاچه خلیج‌فارس و میدانگاه، سایت‌های اقامتی و رستوران فانوس می‌باشد و اجرای فاز اول آن پیشرفتی افزون بر ۴۵ درصد داشته است.

پوردهقان با بیان اینکه تکمیل پروژه دهکده گردشگری سیاه کوه با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری اردکان اقدام‌هایی مانند خاک‌برداری جهت احداث برکه، اجرای زیرسازی مسیرهای ارتباطی، ساخت و اجرای آلاچیق، مرمت و بهسازی آب‌انبار دهکده گردشگری، انفجار کوه جهت احداث آبشار کوهستان و آسفالت و احداث میدان بلوار ورودی با اعتباری افزون بر ۳۶ میلیارد ریال انجام داده است.

کد خبر 467665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.