پیرایش شهری چهارباغ با قدرت و قوت انجام شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر از شهردار اصفهان درخواست کرد که با ورود ویژه به ارتقای کیفی چهارباغ، سررشته کار را به دست گرفته و پیرایش شهری در این منظر فرهنگی را با قدرت و قوت انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ایجاد فضاهای متناسب با حضور شهروندان و افراد پیاده یکی از سیاست‌های شورای پنجم بوده و در این میان یکی از مهم‌ترین فضاها پیاده‌راه چهارباغ عباسی است که در صورتی به‌طور کامل اجرا می‌شود که ارتقای فضای کیفی آن نیز مورد توجه باشد.

وی افزود: ارتقای کیفیت منظر فرهنگی چهارباغ با تأکید بر پیرایش شهری می‌تواند یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی باشد که جریان تبدیل خیابان چهارباغ عباسی به خیابانی برای پیاده‌ها و به عبارتی بهتر فضای شهری متناسب برای حضور و تعامل اجتماعی شهروندان را کامل‌تر کند و اگر این مهم اتفاق نیفتد قطعاً فرآیند شکل گرفته در چهارباغ عباسی ابتر باقی می‌ماند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بودجه سال ۹۹ ردیف مناسب جهت ارتقای منظر فرهنگی چهارباغ در نظر گرفته شده و برای تحقق آن از سال گذشته تاکنون پیگیری‌های لازم شده که باید به نحو مطلوب‌تری تحقق یابد.

وی ادامه داد: با وجود ضوابط مبلمان شهری که البته طی سال‌های گذشته با ویرایش و اصلاحاتی رو به رو بوده است بسیاری از اتفاقاتی که در سیما و منظر شهری چهارباغ به ویژه نماهای غربی و شرقی آن افتاده با بی توجهی و سهل انگاری مناطق مواجه شده است.

طغیانی با بیان اینکه تمرکز دو یا سه تابلو روی یک مغازه و اتصالات نامناسب در چهره نماهای هردو طرف چهارباغ خودنمایی می‌کند، خاطرنشان کرد: تابلوهای ورودی برخی مغازه‌ها به گونه‌ای است که دو یا سه تابلو در دوره‌های مختلف روی هم نصب شده‌اند که البته بسیاری مربوط به همین سال‌های اخیر بوده و ارزش‌های تاریخی بی‌نظیر مانند کاشی کاری، قطاربندی‌ها و مقرنس‌کاری‌های با ارزش در زیر تابلوهای نازیبا به راحتی مدفون و گاهی تخریب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی باید به شکل‌گیری فضاهای ناایمن در بدنه‌های چهارباغ همانند موارد دیگر حساسیت نشان دهد، اضافه کرد: شرایط حاکم بر نماهای غربی و شرقی بدنه‌های چهارباغ باید به نحوی باشد که زیبنده شهر اصفهان و در شأن و منزلت چهارباغ عباسی باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر از شهردار اصفهان درخواست کرد که با ورود ویژه به این موضوع سررشته کار را به دست گرفته و پیرایش شهری در چهارباغ را با قدرت و قوت انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر تعامل با صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در چهارباغ بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: مطمئنم اگر اهمیت موضوع برای این افراد تشریح شود، همراهی و همکاری آنها باعث هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 467662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مهرداد طباطبایی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    باسلام تنها جای مناسب برای تفریح که فضای خوبی دارد چهارباغ است ولی برای سرگرمی تفریح این شهر این مکان به تنهایی کم است وجادارد از مسولین شوارای اسلامی شهر تشکر بکنم وایکاش بدانند که مشکلات این شهرفقط احداث اتوبان وخیابان نیست اوقات فراغت وتفربح برای مروم وخانوادها بخصوص جوانان بسیار در این شهر کم است.