جلالی: اطلاعات واکسیناسیون گسترده می‌تواند مبنای تهدیدات زیستی باشد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: نتایج واکسیناسیون کرونا در مقیاس جمعیت کلان می‌تواند اطلاعات باارزش و حیاتی را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهد که مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ملت ایران قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی، در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ممنوعیت ورود واکسن‌های ساخت آمریکا و انگلیس اظهار کرد: آمریکا و انگلیس از جمله کشورهای دارای فناوری‌های پیشرفته در حوزه بیولوژیک هستند و بارها از این توان همچون تولید سلاح‌های میکروبی، انتقال بیماری، تست کشت ویروس و… علیه ملت‌ها استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این دو کشور به هیچ وجه حاضر نیستند که اقدامات بیولوژیک خود شامل تحقیقات، آزمایشات، آزمایشگاه‌ها و نتایج آن را در سطح جهانی، ذیل یک مکانیسم شفافیت‌زا قرار دهند، گفت: برای مثال چرا آمریکایی‌ها باید ۲۵ آزمایشگاه زیستی سطح چهار در نزدیکی ایران، روسیه و چین داشته باشند؟ و چرا هیچ نهادی بر آنها نظارت نمی‌کند؟

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل‌، در حالی که همچنان موضوع منشأ و علت اصلی شیوع این ویروس با ابهام مواجه است و احتمال عامدانه بودن تولید و یا انتشار آن نه رد و نه تأیید شده است، چه طور می‌توان به کشورهایی مثل آمریکا که دستشان به خون ملت‌های جهان به ویژه ایران آغشته است اطمینان کرد؟ یادمان نرفته همین آمریکا و اروپا بودند که صدام را به تسلیحات شیمیایی علیه ایران مجهز کردند.

جلالی با بیان اینکه یکی از روش‌های مرسوم آمریکایی‌ها برای تأیید کارکرد داروها بررسی تأثیر آن بر سایر ملت‌هاست، گفت: قطعاً ملت ایران مانند بسیاری از ملت‌های دیگر اجازه چنین آزمایش‌هایی را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: نتایج واکسیناسیون کرونا در مقیاس جمعیت کلان می‌تواند اطلاعات باارزش و حیاتی را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهد که مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ملت ایران قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب برای صیانت از سلامت جامعه بسیار به‌جا و شجاعانه است، تصریح کرد: ایشان اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ ایران ابزار آزمایشگاهی غربی‌ها شوند.

جلالی گفت: چه طور می‌توان به کشوری که از بمب اتم علیه مردم کشور مخالفش استفاده کرده است اعتماد کرد؟ چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟!

کد خبر 467641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.