دستور وزیر بهداشت برای اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در مبادی ورودی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به گسترش ویروس جهش یافته در اکثر کشورهای اروپائی، گفت: همه مسافرینی که از مقصد اروپا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوائی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند، ضروری است علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکل‌ها قرنطینه شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر سعید نمکی در نامه‌ای خطاب به دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را مکلف به اجرای کلیه دستورالعمل‌های مربوطه دانست.

در متن نامه وزیر بهداشت خطاب به دکتر علیرضا رئیسی و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: «پیرو مکاتبات و دستورالعمل‌های قبلی شایسته است موارد زیر اجرائی شود

۱- با توجه به گسترش ویروس جهش یافته در اکثر کشورهای اروپایی، ضروری است کلیه مسافرینی که از مقصد اروپا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند، علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی به مدت مناسب و منطبق با پروتکل‌های مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند.

همکاران بهداشتی مکلفند همه روزه در مورد سلامتی و ردیابی علائم بیماری به طریق مقتضی پیگیری نمایند و در صورت مثبت شدن تست فرد مذکور و یا بروز علائم در وی، افراد مستقیم مرتبط از جمله خانواده و همچنین افراد غیرمستقیم مرتبط مانند رانندگانی که در ایاب و ذهاب آنان نقش داشتند، از لحاظ تست و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرند.

۲- در خصوص ورود مسافرین غیراروپائی همانگونه که قبلاً اعلام شده، ضروری است سطح بررسی‌ها و مراقبت‌های لازمه را افزایش داده و با پروتکل‌های سختگیرانه تر امکان هرگونه مغفول ماندن موارد مبتلا مرتفع گردد.

بدیهی است در این راستا رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مرزی و همچنین در استان‌هایی که به شکل‌های مختلف پذیرای مهمان‌های خارجی هستند، مکلفند اجرای کلیه دستورالعمل‌های مربوطه را به دقت نظارت و پیگیری نمایند.

کد خبر 467617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.