فراخوان سومین جشنواره دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری

دبیر سومین دوره جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم «جاذبه‌های گردشگری ایران» اعلام کرد: این دوره جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و محتوای دیجیتالی برگزار می‌شود و مهلت ارسال ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، رحیم یعقوب‌زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و دبیر جشنواره از برگزاری سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران خبر داد و گفت: از آنجایی که تکنولوژی نوین تغییرات زیادی را در ارتباط فرد با جهان پیرامون ایجاد کرده است و ابزار نوین مورداستفاده دوران کنونی، می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه و تعمیق هویت ملی و پویایی و نشاط در فضای دانشگاه باشد، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران با در نظر داشتن این موضوع، سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران را برگزار می‌کند.

رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران ادامه داد: تمرکز این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و محتوای دیجیتال (اینفوگرافی و موشن‌گرافی) است که به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران از سوی دانشجویان، ترویج فرهنگ سفر و معرفی و تقدیر از دانشجویان خلاق و مستعد در زمینه‌های یادشده که به شکلی خلاقانه، منتقدانه، هنرمندان و مسئله‌محور، موضوعات مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی را در معرفی نمایش قرار می‌دهند، می‌پردازد.

یعقوب‌زاده هدف از برگزاری جشنواره را فراهم‌کردن زمینه برای انعکاس جاذبه‌های گردشگری ایران از دریچه دوربین دانشجویان عنوان کرد و افزود: کمک به تولید و نشر محتوای بصری فاخر و در عینِ حال جذاب و داده‌های متقن با موضوع جاذبه‌های گردشگری، زمینه‌سازی برای معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده گردشگری در راستای توزیع مناسب سفر در کشور و زمینه‌سازی برای توجه به موضوعات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال، از دیگر اهداف این دوره از جشنواره است.

مهلت ارسال آثار ۲۵ فرودین ۱۴۰۰ / اختتامیه جشنواره خرداد ۱۴۰۰

دبیر سومین جشنواره ملی دانشجویی عکس و فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران افزود: آثار ارسال شده از سوی هیأت داوران که متشکل از اساتید، هنرمندان و کارشناسان حوزه عکس، فیلم، محتوای دیجیتال و گردشگری هستند، داوری خواهد شد و نهایتاً در مراسم اختتامیه‌ای که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود به برگزیدگان جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی جوایز این دوره از جشنواره را در هر بخش مجزا دانست و گفت: به نفر اول هر بخش مبلغ ۷ میلیون تومان، نفر دوم هر بخش ۴ میلیون تومان، نفر سوم جشنواره ۲ میلیون تومان و نفرات چهارم تا هفتم نیز مبلغ پانصدهزار تومان و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

یعقوب‌زاده خاطرنشان کرد: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، شرکت تجهیزات و لوازم عکاسی دید نگار، شرکت مهندسی آترینا و شرکت رفاه آفرین فردا، برگزار می‌شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران مهلت ارسال آثار را ۲۵ فرودین ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار به سایت دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

کد خبر 467611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.