شهرداری را با طولانی شدن زمان چند پروژه به ناکارآمدی متهم نکنید

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید با نادیده گرفتن همه زحماتی که در این سال‌ها کشیده شده است، صرفاً به علت طولانی شدن زمان چند پروژه خاص، شهرداری را به ناکارآمدی و ناتوانی متهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: پس از گذشت حدود سه سال و نیم از دوره پنجم شورای اسلامی و تغییر در مدیریت شهری، شهر اصفهان به کارگاه عمرانی بزرگی تبدیل شده و کارهای درخور توجه و بزرگی شده یا در حال انجام است.

وی افزود: برخی از بزرگترین این پروژه‌ها همچون رینگ چهارم حفاظتی یا ادامه بلوار فرزانگان و بخشی زیادی از خط دو مترو در مناطق حاشیه‌ای و در جهت توسعه متوازن شهر و با هزینه‌های بسیار بالا در حال انجام است که آثار بسیار مثبتی بر ایمنی ترافیک، سهولت حرکت خودروها، کاهش حوادث ترافیکی و توسعه مناطق حاشیه‌ای شهر داشته و خواهد داشت.

زندآور خاطرنشان کرد: اینها پروژه‌هایی هستند که سال‌ها کسی جرأت و جسارت ورود به اجرای آنها را نداشت و هم‌اکنون نیز حجم زیادی از زمان مدیران شهری و اعضای شورای شهر به بحث‌های آزادسازی، پل‌سازی، انعقاد قراردادهای پیمانکاری و پیگیری دعاوی حقوقی این پروژه‌ها اختصاص دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به حاشیه شهر موجب غفلت از اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در مرکز شهر نشده است، ادامه داد: خیابان سازی، ساخت تونل و ایستگاههای خط دو قطار شهری، کف سازی چهارباغ و میدان امام حسین (ع) و ده‌ها پروژه دیگر نمونه‌هایی از اقدامات توسعه‌ای مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه گسترده و ایجاد شبکه مسیرهای دوچرخه نیز موضوعی پرحاشیه بود که مدیریت شهری با قدرت تمام و به پشتوانه اساتید دانشگاه و سمن‌های طرفدار حمل و نقل پاک وارد آن شد که ارزش و نتایج آن در آینده بیشتر مشخص می‌شود.

زندآور با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب درباره پروژه‌های شهری، گفت: از طرفی نباید با نادیده گرفتن همه زحماتی که در این سال‌ها کشیده شده است، صرفاً به علت طولانی شدن زمان چند پروژه خاص، شهرداری را به ناکارآمدی و ناتوانی متهم کرد بلکه باید آنها را به شکل موردی پیگیری و در صورت وجود مشکل با چاره‌جویی آن را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه گره‌های تکمیل پروژه‌های بخش حمل‌ونقل عمومی مانند پروژه خط اتوبوس تندرو هشت بهشت و پایانه عاشق آباد باید با چاره‌جویی برطرف شود، افزود: ایجاد تقاطع غیر همسطح مقابل پایانه شهید مهرابی نیز باید در بودجه سال آینده شهرداری قرار گیرد تا تصادفات وسایل نقلیه در این نقطه به صفر رسیده و اقدامی ارزنده از پنجمین دوره شورا اسلامی شهر و مدیریت شهری برای آیندگان باقی بماند.

کد خبر 467608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.