تخریب سه واحد مسکونی غیرمجاز در بانه

مسئول واحد شهرسازی شهرداری بانه گفت: سه واحد مسکونی محله مولوی بانه که خارج از محدوده احداث شده بود براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شد.

به گزارش ایمنا، ریبوار رستمی با بیان اینکه سه واحد مسکونی محله مولوی بانه خارج از محدوده احداث شده و بر اساس رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریب شده است، اظهار کرد: بر اساس ضوابط این مسیر خارج از محدوده شهری و جز اراضی کشاورزی است.

وی افزود: هنگام ساخت و ساز این واحدها چندین مرحله به این افراد اخطار داده و عملیات احداث نیز توقیف شد، اما متخلفان همچنان به کار خود ادامه دادند که پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب گرفت.

مسئول واحد شهرسازی شهرداری بانه با بیان اینکه مالکان این واحدها و مالکینی که به صورت غیر مجاز زمین‌ها را تفکیک کردند مقصر اصلی هستند، گفت: بر اساس قانون و بخشنامه جدید باید با زمین خواری به شدت برخورد شود و اگر این افراد متضرر شدند شهرداری در این مورد مقصر نیست چراکه به این افراد از قبلاً اخطار داده شد.

وی اضافه کرد: شهرداری با افرادی که بدون مجوز در حریم رودخانه، فضای سبز و خارج از محدوده شهری ساخت و ساز می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

رستمی یادآور شد: شهروندان باید قبل از خرید زمین بنگاه دار را ملزم کنند که از شهرداری استعلام بگیرد چراکه بر اساس ماده ۵۶ قانون ۲۰۰ هکتار از اراضی خریداری شده توسط شهروندان جز اراضی دولتی بوده و مالکان بدون مجوز تفکیک کرده و ساخت و ساز در آنها غیر مجاز است.

منبع: ایرنا

کد خبر 467566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.