یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان پروژه شاخص عمرانی در شهر فعال است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: تعداد پروژه‌های شاخص فعال در شهر در حال حاضر یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر صبح امروز - یکشنبه ۲۱ دی ماه ۹۹- در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در مقایسه عملکرد امسال شهرداری اصفهان با ۱۴ سال قبل باید انصاف رعایت شود، شرایط کشور، تحریم‌ها، شیوع کرونا، افزایش ناگهانی قیمت‌ها و ثبات نداشتن آن از جمله مشکلاتی است که به ویژه در این دوره مدیریت شهری با آن روبرو بودیم، اما علیرغم این مسائل انجام اقدامات عمرانی در شهر به نحو احسن پیش رفته است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر فعالیت‌های شهرداری در این دوره به خوبی تشدید شده است، افزود: در تمام دوره‌های مدیریت شهری دغدغه کاری وجود داشته است، از سال ۸۶ تاکنون با رونمایی از سامانه آمار و اطلاعات سازمان عمران، تمام قراردادهای منعقد شده و گزارش‌ها بارگذاری شده و قابل رصد است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گزارشی از فعالیت‌های شده از ابتدای دی ماه سال ۹۶ تا ابتدای دی ماه سال جاری ارائه داد و گفت: از دی ماه سال ۹۶ تا دی ماه سال ۹۷ از مجموع ۱۰۶ قرارداد معاونت عمران، ۲۱ درصد مناقصه عمومی و ۳۱ درصد ترک مناقصه بوده است.

مظفر تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه سال ۹۷ تا ابتدای دی ماه سال ۹۸ تعداد ۱۷۷ قرارداد در معاونت عمران وجود داشته که ۴۷ درصد مناقصه عمومی و ۱۷ درصد ترک مناقصه و ۳۶ درصد سازمان‌های وابسته بوده است؛ همچنین از ابتدای دی ماه سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه سال ۹۹ تعداد ۲۱۱ قرارداد شامل ۵۱ درصد مناقصه عمومی، ۱۶ درصد ترک مناقصه و ۳۴ درصد سازمان‌های وابسته بوده است.

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های عمرانی شهر، گفت: از سال ۹۶ تا سال ۹۷ تعداد ۹۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد فقط در معاونت عمران منعقد شده است که این آمار در سال ۹۸ با رشد چشمگیری به ۵۲۲ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۶۰۳ میلیارد تومان قرارداد افزایش یافته است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه کل قراردادهایی که در سه سال اخیر منعقد شده یک هزار و ۲۲۰ مورد بوده است، افزود: در بخش پروژه‌های فعال یعنی پروژه‌هایی که قرارداد آنها بسته شده، اما هنوز تحویل موقت نشده است از مهر ۹۶ تاکنون یک هزار و ۷۰۵ قرارداد معادل یک هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان در معاونت عمران و مناطق منعقد شده است.

مظفر تصریح کرد: از مهر ۹۶ تاکنون قراردادهای تحویل شده یک هزار و ۲۱۶ مورد معادل ۳۵۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۵ میلیارد قرارداد فعال در شهرداری وجود دارد، تصریح کرد: قراردادهای تحویل شده از مهر ۹۶ تاکنون یک هزار و ۵۵۸ مورد معادل ۶۷۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مقایسه پروژه‌های فعال بر اساس نوع پروژه تاکید کرد: آسفالت معابر، راه اندازی آسانسور، احداث پارکینگ و تقاطع بخش عمده این پروژه‌ها بوده است.

مظفر با اشاره به روند پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان گفت: در این پروژه ۲۵ قرارداد معادل ۳۰۶ میلیارد تومان منعقد شده است؛ مجموع کل قراردادهای منعقد شده در مرکز همایش‌ها تعداد ۷۷ قرارداد با ۶۲۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در مرکز همایش‌ها ۴۱ قرارداد معادل ۲۳۷ میلیارد تومان تحویل شده است، گفت: تعداد قراردادهای آسفالت معابر و تعمیرات و نگهداری از سایر موارد بیشتر بوده است؛ از مجموع قراردادهای منعقد شده مناطق، منطقه شش با اختلاف زیاد به ویژه در سال جاری از بیشترین تعداد قرارداد برخوردار است.

وی گفت: تعداد اجرای پروژه‌های تأسیسات زیربنایی از جمله پروژه‌های خطوط انتقال آب و تصفیه پساب به منظور تأمین نیاز آبی جهت آبیاری فضای سبز شهری قابل توجه بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های شاخص تحویل شده از جمله ورزشگاه‌ها، فرهنگسراها، تقاطع‌ها و خیابان‌ها گفت: ۱۲۸ پروژه شاخص معادل ۴۲۷ میلیارد تومان تاکنون تحویل شده است که ۲۱ پروژه تأسیسات زیربنایی و ۱۳ خیابان از جمله این موارد است.

مظفر اظهار کرد: تعداد پروژه‌های شاخص فعال در شهر در حال حاضر یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان عمران شهرداری تاکید کرد: این سازمان در حال حاضر رکوردهای ۱۰ ساله را شکسته است به طوری که در ۹ ماهه سال گذشته جذب بودجه این سازمان ۱۰۴ درصد بوده و در ۹ ماهه سال جاری تاکنون نیز ۱۰۲ درصد بودجه جذب شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه مصوب سازمان عمران در سال جاری ۲۲۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۱۷۱ میلیارد تومان آن جذب شده است، تصریح کرد: تولید بیش از ۱۵۲ هزار تن مصالح در یک ماه رکورد قابل توجه است این رکورد در ۱۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

مظفر گفت: سازمان عمران در سال ۹۵ که نهضت آسفالت در دستور کار بود بیشترین عملکرد را داشت و سال ۹۹ نیز تمام رکوردهای سال ۹۵ را شکسته است.

وی با اشاره به اضافه شدن هفت میکسر جدید به تجهیزات و امکانات سازمان عمران، اظهار کرد: این سازمان تنها هشت میکسر با عمر بالای ۱۶ سال داشت که امسال هفت میکسر جدید به امکانات این سازمان اضافه شده است.

مظفر با بیان اینکه فروش تولیدات سازمان عمران به خارج از شهرداری در سال جاری افزایش پیدا کرده است، افزود: سازمان عمران ۴۲۸ میلیارد تومان قرارداد با معاونت عمران دارد که همه آنها فعال است و در اجرای پروژه‌ها کمترین تأخیر را داشته است.

کد خبر 467562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.