«جایگزین» ارتباط هنر و جامعه بی ثبات را واکاوی می‌کند

یک گالری گردان گفت: هدف نمایشگاه «جایگزین» واکاوی و پرسشگری درباره مسائل اقتصادی فضای امروز ایران است، همچنین تلاش می‌شود تا ارتباط بین هنر و جامعه‌ای که در یکی از بی‌ثبات‌ترین دوره‌های تاریخی خود به سر می‌برد، به نمایش گذاشته شود.

نسیم پیر هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثار نمایشگاه مجازی "جایگزین" به بیان افزایش بی ثباتی در جامعه ایران و نبود اطمینان سیاسی و اقتصادی در زمانه حاضر پرداخته است. در نمایشگاه "جایگزین" بهترین آثار انتخاب شده است که بتواند نشان بدهد بی ثباتی چالش‌های زیادی همراه دارد و جامعه بی ثبات، نمی‌تواند برای آینده‌ای قابل پیش بینی برنامه‌ریزی کند و این امر تأثیری عمیق بر انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری فردی و جمعی می‌گذارد. این تأثیرات دلیل سرخوردگی‌ها و سوق دادن فرد به سردرگمی و بی هویتی است.

وی افزود: "جایگزین" بیان گزینه‌های رهایی از این چالش است، اما در اصل، در چنین فضای بی ثباتی، همچون گام‌های کور روی پایه‌های سست و لرزانی است که زیر خروارها غبار به ستوه آمده‌اند. نمایشگاه "جایگزین" به نمایش آثار ۶ هنرمند عرصه تجسمی می‌پردازد. هدف این نمایشگاه واکاوی و پرسشگری درباره مسائل اقتصادی فضای امروز ایران است، همچنین تلاش می‌شود تا ارتباط بین هنر و جامعه‌ای که در یکی از بی‌ثبات‌ترین دوره‌های تصمیم گیری خود به سر می‌برد به نمایش گذاشته شود.

این گالری گردان ادامه داد: در دوره معاصر در مواجهه با بسیاری مسائل با تردید مواجه هستیم و این دغدغه اغلب افراد جامعه است. این مسئله برایم موضوع مهمی بود. چند مجموعه در رابطه با این موضوع کار کرده‌ام و به همین دلیل اقدام به گردآوری آثار این نمایشگاه کردم. آثار موجود در این نمایشگاه شامل نقاشی، طراحی و چاپ دیجیتال است که با مواد اولیه مختلفی مانند آکریلیک و رنگ روغن به تصویر کشیده شده‌اند.

پیر هادی خاطر نشان کرد: همه‌گیری کووید ۱۹، روند کاری گالری‌ها و هنرمندان را به آشفتگی انداخته است. مسلماً نمایشگاه حضوری تأثیر و جذابیتی به مراتب بیشتر از نمایشگاه آنلاین دارد، اما با توجه به شرایط کنونی نمایشگاه‌های حضوری کمتری برپا می‌شود و گالری تام امکانی فراهم آورد تا علاقمندان بتوانند به صورت آنلاین از این نمایشگاه بازدید کنند. البته معرفی نمایشگاه در فضای مجازی به استقبال از نمایشگاه "جایگزین" کمک بسیاری کرد.

گفتنی است علاقه مندان می‌توانند آثار نمایشگاه "جایگزین" را تا ۲ بهمن ماه ۹۹ در وب‌سایت گالری تام مشاهده کنند.

نقاش: شهروز صدر

کد خبر 467552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.