ارسال ۹۰ هزار پیامک هشدار بدهی به متخلفان پارک حاشیه‌ای

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند از ابتدای خردادماه امسال اجرایی شده است، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار پیامک به متخلفان پارک حاشیه‌ای ارسال شده است.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان برای استفاده از طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند باید از طریق اپلیکیشن موبایلی تحت عنوان «اصپارک» استفاده کنند که از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۲۷ هزار بازدید از سایت شهروندی انجام و نزدیک به ۴۰ هزار ثبت نام اولیه در سایت و بیش از ۶ هزار خودرو معتبر در پانل شهروندی ثبت شده است.

وی افزود: مقایسه تخلفات دوبل ثبت شده از سوی افسران راهور مستقر در خودروهای پلاک‌خوان پارک حاشیه‌ای هوشمند در آذرماه با ماه‌های تیر و شهریور نشان‌دهنده این است که تخلفات به ترتیب ۵۸ و ۱۵ درصد کاهش یافته است؛ کاهش جرایم به طور حتم افزایش انضباط شهری و ظرفیت تردد و همچنین کاهش ترافیک را به همراه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین با کمک روش‌های ارسال پیامک انبوه نیز طی ۵ دوره بیش از ۹۰ هزار پیامک هشدار بدهی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح پارک‌های زیر دو ساعت افزایش و توقف‌های بالای دو ساعت نیز کاهش داشته است، اظهار کرد: سهم پارک‌های زیر نیم ساعت نزدیک به ۸۰ درصد از کل پارک‌ها را تشکیل می‌دهد.

بنده‌خدا افزود: در تمامی خیابان‌های اجرای فاز نخست طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای، میانگین مدت زمان توقف در بازه اردیبهشت تا آذرماه با کاهش همراه بوده است. در این بین، به ترتیب خیابان‌های نظر غربی و میانی؛ لاین غربی چهارباغ بالا و خیابان توحید از بیشترین کاهش میانگین مدت توقف برخوردار بوده‌اند؛ به طور مثال میانگین مدت توقف در حاشیه خیابان توحید ۲۰ درصد کاهش داشته که نشان‌دهنده عملکرد موفق طرح بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: اپلیکیشن موبایلی اختصاصی این طرح که با نام «اصپارک» توسعه یافته، از سایت park.mytraffic.ir و فروشگاه کافه بازار قابل دانلود است؛ این نرم افزار که تاکنون بیش از پنج هزار نصب فعال داشته، اخیراً از قابلیت استعلام و مشاهده بدهی نیز برخوردار شده است البته پیش از این صرفاً امکان خود اظهاری در این اپلیکیشن وجود داشت.

بنده‌خدا با بیان اینکه علاوه بر سایت اینترنتی و اپ اصپارک، از طریق اپلیکیشن جامع شهرداری اصفهان «اصکیف» نیز امکان مشاهده و پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: در کلیه این درگاه‌ها، امکان پرداخت موردی صورتحساب‌ها جهت سهولت پرداخت شهروندان (بخصوص شهروندان با بدهی بالا) فراهم شده است؛ به شهروندان توصیه می‌شود با مراجعه به درگاه‌های مذکور نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۳۴۰۳۵ و یا آدرس اینترنتی park.mytraffic.ir مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

کد خبر 467549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.