تولید و انتشار مجموعه‌های ویدئویی سلامت برای رسیدن به خانواده سالم

اداره توسعه فرهنگ سلامت در گامی دیگر برای تحقق رسیدن به خانواده‌های سالم ایرانی به تولید سه مجموعه ویدئویی با عناوین "سلامت باش"، "سبک زندگی سالم در دوره کرونا" و "با بازی" اقدام کرده است.

به گزارش ایمنا، رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت با بیان این مطلب گفت: مجموعه "سلامت باش" با محتوای سلامت پیشگیری از بیماری‌ها، تاکنون در ۱۰ قسمت ویدئویی ۲ الی ۳ دقیقه‌ای تهیه شده که به معرفی بیماری‌های غیر واگیر مانند فشار خون، دیابت، چربی خون، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین توضیح در خصوص خواص میوه و سبزیجات پرداخته و راه‌های پیشگیری از ابتلاء به این بیماری‌ها را متذکر می‌شود.

فریناز تولائیان افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، خانواده‌ها و به ویژه کودکان مجبور به قرنطینه در منزل هستند و همین امر سطح آستانه تحمل والدین و بچه‌ها را به شدت پایین آورده و خشم درونی آنها را برافروخته که در همین راستا اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تهیه مجموعه "با بازی" اقدام کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه "با بازی" شامل کلیپ‌های دو دقیقه‌ای با موضوع آموزش بازی‌های حرکتی بوده که توسط کارشناس علوم تربیتی ارائه شده و امکان انجام آنها در محیط منزل و با کمترین امکانات وجود دارد.

تولائیان اظهار کرد: مجموعه ویدئویی "با بازی" پاییز امسال در ۱۲ قسمت تهیه و منتشر شد و تولید و انتشار آن ویژه زمستان نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت گفت: یکی دیگر از مواردی که با آمدن ویروس کرونا باید به آن توجه کرد تغییر سبک زندگی خانواده‌ها و مردم است؛ لذا اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گامی دیگر مجموعه کلیپ‌های ۴ تا ۵ دقیقه‌ای را در ۱۰ قسمت با موضوع "سبک زندگی سالم در دوره کرونا " تولید و منتشر کرده است.

وی افزود: کارشناس طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مجموعه ویدئویی پیرامون تغذیه، ورزش، سلامت روان و پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا راهکارهای مفیدی ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از این مجموعه‌های ویدئویی به صورت هفتگی در شبکه‌های اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از جمله صفحه اینستاگرام اصفهان فرهنگ به نشانی isfahanfarhang و اینستاگرام اداره توسعه فرهنگ سلامت به آدرسSalamat.bashh منتشر می‌شوند.

کد خبر 467547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.