افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ میلیارد ریال پروژه در تخت فولاد

در بیست و چهارمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی مجموعه تخت فولاد به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پیش از ظهر امروز _یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۹_ با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان پروژه‌های مجموعه تخت فولاد شامل مرمت، ساماندهی تکایا و مسیر گردشگری بابا رکن‌الدین مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات احداث گذر مشاهیر با تأمین اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و ساماندهی و تجهیز زمین ورزشی روباز با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

از جمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی بهره برداری شده مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، گذر گردشگری بابا رکن‌الدین با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با انجام سه هزار و ۷۰۰ متر مربع سنگ فرش و دو هزار و ۲۰۰ متر مربع پیاده راه به طول مسیر یک هزار و ۱۰۰ مترمربع است.

نورپردازی تکایا تکایای بانو امین، خادم الشریعه، خوانساری، مادر شاهزاده، سیدالعراقین، فاضل سراب، شهشهانی، ملأ اسماعیل خواجویی، فاضل هندی و آرامگاه حاج آقا رحیم ارباب با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

از دیگر پروژه‌های این منطقه آغاز عملیات عمرانی گذر مشاهیر با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون، زمین روباز چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان همچنین مرمت و ساماندهی تکایای بابا رکن‌الدین، کازرونی، سیدالعراقین، خاتون‌آبادی و میرفندرسکی و آرامگاه دهش و آرامگاه مرشد عباس با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

پروژه‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرای مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد شامل: ساماندهی و تجهیز مبلمان شهری با مبلغ سه میلیارد ریال با درصد پیشرفت ۳۰ درصد، دیواره‌سازی اطراف تخت فولاد با مبلغ ۱۳ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۰ درصدی، ساماندهی محوطه شمالی گلستان شهدا با ۶۵ درصد پیشرفت و بودجه ۲۰ میلیارد و پانصد میلیون ریالی است.

ساماندهی و شاخص‌سازی قبور مشاهیر مجموعه تخت فولاد با بودجه هشت میلیارد ریالی در حال اجرا است و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است؛ ساماندهی و تکمیل باغ طوبی که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته، با مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در حال انجام است.

تکمیل ساماندهی تکایا با مبلغ ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال و پیشرفت ۳۰ درصد و تکمیل نورپردازی تکایا با مبلغ سه میلیارد ریال و درصد پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجرا است.

تخت فولاد به محور گردشگری مذهبی و فرهنگی تبدیل شده است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در آئین بهره برداری و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی مجموعه تخت فولاد اظهار کرد: برنامه _هر یکشنبه، یک افتتاح_ شعار نیست، زیرا هر هفته شاهد افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی در مناطق و سازمان‌های شهرداری با حضور مسئولان و متولیان هستیم.

وی از فعالیت‌های مدیر مجموعه تخت فولاد قدردانی کرد و گفت: ایجاد محور گردشگری مذهبی و فرهنگی در مجموعه تخت فولاد ضروری بود که در این راستا مسیرهای خوبی احداث شده است، در واقع در نظر داشتیم شهروندان علاوه بر اینکه از فضای معنوی این مجموعه بهره‌مند می‌شوند به تفریح نیز بپردازند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه تخت فولاد به محل گردشگری تبدیل شده است، تصریح کرد: تداوم فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، این مجموعه را برجسته‌تر از قبل خواهد کرد؛ سال آینده در این نقطه از شهر علاوه بر ساماندهی مشاغل، ورزشگاهی نیز احداث خواهد شد تا این مجموعه به آرمان‌های خود دست یابد.

نوروزی با بیان اینکه تکمیل نورپردازی تکایا و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز مجموعه تخت فولاد در دستور کار است، گفت: به زودی مسیرهای خاکی تخت فولاد سنگفرش شده و ورزشگاه آن تکمیل می‌شود تا مردمی که سال‌ها در رنج و عذاب در این محدوده زندگی می‌کردند از زیست سالم برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه شش شهرداری علاوه بر اجرای پروژه‌های بزرگی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی، سالن اجتماعات گلستان شهدا و پل‌های شهید کشوری، پروژه‌های ریزدانه نیز در حال اجرا است که امیدواریم با همت مردم تمام آرزوها در این محله محقق شود.

توسعه اصفهان در هیچ کجای شهر مورد غفلت نیست‌

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تخت فولاد بعد از وادی السلام دومین قبرستان جهان اسلام است از این رو باید تلاش شود که اتفاقات فرهنگی و عمرانی به بهترین نحو ممکن در این مکان رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز در هر منطقه و محله شهر اصفهان که قدم می‌گذاریم شاهد اتفاقات شایسته‌ای هستیم و افتخار مدیریت شهری این است که می‌تواند ادعا کند در توسعه هیچ کجای شهر غفلت نکرده است، افزود: مدیریت شهری در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به طور جدی ورود پیدا کرده و مسائل را بر اساس نیازهای شهروندان دنبال می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به پروژه‌های مدیریت شهری در مجموعه تخت فولاد اشاره و اظهار امیدواری کرد: زمینه استفاده از پروژه‌هایی که امروز در این مجموعه کلنگ زنی شد هر چه زودتر برای شهروندان فراهم شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه اخیراً برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ که به عنوان برنامه پنج ساله ششم شهر توسط شهرداری تدوین شده بود در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید، ادامه داد: این برنامه چراغ راه پنج سال آینده شهر بوده و در آن به تمام زوایای پیدا و پنهان شهر توجه و مسائل رصد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: هر آنچه در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ مورد توجه قرار گرفته، محقق و زمینه‌ساز اتفاقات خوشایند در شهر شود.

کد خبر 467511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.