پایداری کشاورزی در گرو حفظ منابع طبیعی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن گفت: از لحاظ دیدگاه‌های علمی، فنی و منطقی اثبات شده که پایداری کشاورزی در گرو حفظ منابع طبیعی است.

حسین کَرکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات حوزه منابع طبیعی فِریدن، اظهار کرد: رفع مشکلات این حوزه با رعایت مطالبات مردمی در اولویت کاری قرار دارد که در این بین آگاه سازی و راهنمایی مردم گام نخست است و پس از آن، ارائه راهکارهای قانونی و شفاف سازی موضوع به آنان است که ناخواسته درگیر مشکلات قانونی نشوند.

وی افزود: هدف اداره منابع طبیعی فریدن خدمت رسانی به شهروندان در زمینه‌های مختلف است زیرا مردمی بودن و تلاش در ارائه خدمت صادقانه به آنان وظیفه شرعی و قانونی است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن با بیان اینکه استمرار و توسعه پایدار، تولید و اشتغال، با حفظ سرمایه اصلی از قبیل عرصه‌های طبیعی از دیگر اهداف این اداره است، افزود: از لحاظ دیدگاه‌های علمی، فنی و منطقی به اثبات رسیده است که پایداری کشاورزی در گرو حفظ منابع طبیعی است.

کَرکوندی افزود: هرچند جایگاه کشاورزی نیز حائز اهمیت است اما به جای توسعه سطح باید راندمان تولید را بالا برد و از سایر ظرفیت‌های بکر منابع طبیعی همانند طبیعت گردی، گردشگری و گسترش کشت و توسعه رویشگاه محصولات دارویی و فرعی مرتعی که درآمد بالایی دارد بهره‌مند شد.

وی اعلام کرد: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس یک دستگاه خودروی اطفای حریق از محل اعتبارات سازمان منابع طبیعی به شهرستان فریدن اختصاص یافته است که در سال ۱۴۰۰ تحویل داده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدن تصریح کرد: از نماینده شهرستان در مجلس انتظار داریم آن دسته از قوانینی که به نوعی نیاز به اصلاح دارد در مجلس مطرح شده و اصلاحات لازم در جهت کمک به مردم را اعمال کند زیرا انجام این اصلاحات پشتوانه محکمی برای مردم و موجب مشارکت بیشتر آنان در جهت حفاظت از منابع طبیعی خواهد بود.

کَرکوندی افزود: این قوانین باید به گونه‌ای تدوین شود که ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت، مردم احساس کنند منابع طبیعی متعلق به خودشان و نسل‌های آینده است.

وی گفت: شهروندان فریدنی مطمئن باشند که ما در جهت احقاق حقوق آنها تلاش می‌کنیم و با آغوش باز از نقطه نظرات و انتقادات سازنده و ارزشمند آنان استقبال و استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 467497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.