بیش از ۲۵ میلیون نفر دچار مشکلات معیشتی هستند

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست» مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و مجلس به صورت جدی به مبحث قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی ورود کرده و از آن در جریان بررسی بودجه دفاع کنند تا به طور دقیق عملیاتی شود.

به گزارش ایمنا رحمت‌الله نوروزی با تاکید بر ضرورت توجه به قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: ۶ دهک جامعه ما یعنی بیش از ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور ما دچار مشکلات معیشتی هستند.

وی با بیان اینکه برخی از اقشار جامعه به ویژه کارگران، بازنشستگان کشوری و لشکری تامین اجتماعی و کشاورزان در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی قرار ندارند، گفت: مجلس طرح معیشتی را به تصویب رساند و منابع آن را هم پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و مجلس به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و از آن در جریان بررسی بودجه دفاع کنند تا به طور دقیق عملیاتی شود.

نوروزی با اشاره به اینکه یارانه معیشتی قانون است و باید اجرا شود، گفت: اگر دولت قانون الزام به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را اجرا نکند، تخطی از قانون محسوب می‌شود و کمیسیون تلفیق باید این موضوع را لحاظ کند و مجلس هم با ابزارهایی که در اختیار دارد، باید وارد این موضوع شود. نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعاً امروز بسیاری از خانواده‌ها هر سه ماه یک بار گوشت قرمز هم نمی‌توانند بخورند، امروز سبد لبنیات خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 467491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.