آغاز واکسیناسیون کرونا در هند از تاریخ ۱۶ ژانویه

مقامات بهداشتی کشور هند اخیرا اعلام کرده‌اند که مراحل واکسیناسیون کرونا در این کشور از تاریخ ۱۶ ژانویه آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هند پس از ایالات متحده آمریکا، دومین کشور با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا بوده و به شدت تحت تاثیر تبعات این پاندمی قرار گرفته است، به طوری که تا کنون ۱۰ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۵۴۹ نفر در هند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که ۱۵۰ هزار و ۸۵۰ نفر آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت کشور هند اعلام کرد که واکسن کرونا طی چند روز آینده پس از اولویت بندی گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر بیماری کووید -۱۹ در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اولین گروهی که در کشور هند واکسن کرونا را دریافت می‌کنند کادر درمان هستند که ۳۰ میلیون نفر جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. پس از آن نیز افراد بالای ۵۰ سال و افراد زیر ۵۰ سال که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و ۲۷ میلیون از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند آن را دریافت می‌کنند.

سازمان کنترل داروی هند (DCGI) در تاریخ سوم ژانویه استفاده از واکسن آسترازنکا و واکسن تولید شده در یک شرکت داروسازی هندی به نام Bharat Biotech را تایید کرده و قرار است جلسه‌ای در تاریخ ۱۱ ژانویه برگزار شود تا در مورد وضعیت شیوع ویروس کرونا و نحوه توزیع واکسن آن بحث شود. متخصصان معتقد هستند واکسیناسیون یک میلیارد نفر برای اولین بار و در مرحله اول کار بسیار دشواری است.

کد خبر 467484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.