تعطیلی های آلودگی هوا ترددها را بیشتر کرد/ پلمب ۳۱ واحد صنعتی آلاینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح مصوبات جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا برای روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه، گفت: دو روز تعطیلی در شرایط آلودگی هوا به تردد بیشتر در سطح شهر اصفهان منجر شد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، درباره احتمال تعطیلی فردا - یکشنبه ۲۱ دی ماه- اظهار کرد: کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز نیز با حضور همه اعضا تشکیل و اطلاعیه شماره ۲۴ صادر شد.

وی ادامه داد: وضعیت سکون جوی و آلودگی هوا در چند سال اخیر بی سابقه بوده و بر پایه پیش بینی هواشناسی توده سنگین پرفشار و سرد در شهرهای صنعتی و بزرگ از جمله کلان‌شهر اصفهان استقرار یافته است و در ساعات صبح در مناطق مرکزی و فرودگاه اصفهان دمای هوا تا ۱۳ درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد این وضعیت سردی هوا و نبود جریانات به کاهش دید و افزایش غلظت آلاینده‌ها منجر می‌شود، از این رو فردا و پس فردا وضعیت آلودگی هوا ناسالم برای عموم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: متناسب با این شرایط مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا شامل شهرستان اصفهان و منطقه سجزی و شهرهای شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، زرین شهر، لنجان، مبارکه و نجف آباد که صنعتی و در شعاع ۵۰ کیلومتری کلان‌شهر اصفهان هستند نیز می‌شود.

دو روز تعطیلی اصفهان به تردد بیشتر منجر شد

شیشه فروش با بیان اینکه طبق تصمیم جلسه امروز کارگروه، فردا یکشنبه سازمان‌های دولتی و غیردولتی اصفهان و شهرهای اطراف تعطیل نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به همه گیری کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری برگزار می‌شوند و دو سوم کارمندان ادارات دولتی دور کاری می‌کنند از این رو طرح زوج و فرد ترافیک در هسته مرکزی شهر همچنان تا پایان دی ماه برقرار است و پلیس راهور از تردد کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا جلوگیری کرده و حتی سرویس حمل و نقل کارخانجات و سازمان‌ها که فاقد برگه معاینه فنی باشند نیز اعمال قانون می‌کند.

وی گفت: طبق گزارشات پلیس راهور دو روز تعطیلی کلان‌شهر اصفهان در شرایط آلودگی هوا به تردد بیشتر در سطح شهر منجر شد و تعطیلی نتیجه خاصی نداشت. از این رو مقرر شده است که با برنامه ریزی طرح ترافیکی نه تنها در هسته مرکزی شهر بلکه از درب منازل و به ویژه در اتوبان‌های پر تردد نیز اجرا شود که باید با همکاری شهرداری زیرساخت‌ها فراهم شود.

اعمال قانون روزانه ۶ هزار خودرو در طرح ترافیک اصفهان

شیشه فروش ادامه داد: از ابتدای ماه دی تاکنون در اصفهان ۶ هزار و ۲۰۶ خودروی دودزا، ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه فاقد برگه معاینه فنی، ۱۳ هزار و ۲۷۲ دستگاه ماشین آلات سنگین اعمال قانون و ۲ هزار و ۲۴۹ وسیله نقلیه دودزا فک پلاک شدند ضمن اینکه با اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان روزانه نزدیک به ۶ هزار خودرو اعمال قانون می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: عموم شهروندان در دو روز آینده از تردد غیرضروری خودداری کرده و استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را کاهش دهند؛ همچنین توصیه می‌شود شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان کمتر از ۱۴ سال، زنان باردار و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیر ضروری پرهیز کرده در فضای باز ورزش نکنند.

شیشه فروش با اشاره بر لزوم استفاده از ماسک در شرایط کرونا و آلودگی هوا، افزود: با توجه به بسترسازی و توسعه دولت الکترونیک در ادارات و بانک‌ها، شهروندان فردا و پس فردا برای دریافت خدمات بانکی و اداری غیرحضوری اقدام کنند.

۳۱ واحد صنعتی آلاینده پلمب شد

وی ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصارف گاز و برق، افزود: با توجه به استمرار آلودگی هوا شماری از کوره‌های تولید گچ و آجر تعطیل شدند و برخی صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش داده اند و هرگونه عملیات عمرانی، خاکبرداری و سوزاندن ضایعات کشاورزی ممنوع است.

شیشه فروش همچنین به تشدید پایش های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: بنا بر گزارش اداره کل محیط زیست استان از ابتدای دی ماه تاکنون یک هزار و ۶۵۴ از صنایع و واحدهای آلاینده پایش شدند و برای ۴۸۴ واحد صنعتی آلاینده اخطاریه صادر شده است، همچنین ۱۷۷ واحد صنعتی به مراجع قضائی معرفی شدند و ۳۱ واحد آلاینده پلمب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا مشارکت عمومی و همکاری همه شهروندان برای کاهش تردد در دو روز آینده ضروری است و نباید در شرایط خاص آلودگی هوا سهم انتشار خودروها را نیز اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با استمرار آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون در ساعات شامگاه شنبه بیستم دی ماه نیز شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان با میانگین ساعتی ۱۵۴ برای عموم شهروندان ناسالم است.

کد خبر 467480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.