امنیت در ایستگاه‌های قطار دانمارک با زیباسازی

بسیاری از مردم کپنهاگ، پایتخت دانمارک از ناامن بودن بعضی از ایستگاه‌های قطار شهر، بارها به مقامات محلی شکایت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه بسیاری از مسیرهای قطار شهری کپنهاگ از فضایی تاریک و ترسناک برخوردار هستند که باعث احساس ناامنی و هراس مسافران می‌شود. در این راستا بسیاری از ساکنان شهر به اتفاق هم به شهرداری مراجعه کرده و خواهان ایمن‌سازی این مناطق شده‌اند. اعضای کمیته فنی و زیست‌محیطی شهر نیز در تلاشند با اعضای شورای شهر برای تغییر فضاهای فوق به توافق کلی برسند. یکی از مهم‌ترین ایده‌ها برای رسیدن به این هدف، زیبا و روشن‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس ناامن شهر است تا از این طریق، ترس مسافران از تردد در آنها را به حداقل برسانند.

البته پیش از این نیز رئیس تکنولوژی و محیط زیست کپنهاگ، اعلام کرده بود که قصد دارد با بکارگیری هنر به زیباسازی و زیست‌پذیری بیشتر شهر کمک کند که از نظر وی این کار در افزایش امنیت مکان‌های عمومی نیز سهیم خواهد بود. او امیدوار است که با اجرای طرح فوق،  روندتوسعه شهری را ارتقا دهد که این امر در رونق اقتصادی نیز نقش مهمی خواهد داشت.

قرار است زیر یکی از پل‌های مسیر قطار شهری در دو ایستگاه شهر، فضایی با چشم‌اندازی کاملاً هنری احداث شود و از طریق روشن‌سازی مکان جدید، امنیت فضای آن افزایش یابد. دیوارهای مکان عمومی جدید نیز به وسیله کاشی‌هایی براق مزین خواهد شد که با انعکاس نور خورشید، جذابیت و روشنایی خاصی به منطقه خواهد بخشید.

علاوه بر این، تمام فضاهای بتنی ایستگاه‌های قطار را کاشی‌های رنگارنگ فرا خواهد گرفت تا نشاط مسافران و حس امنیت آنان را طی رفت و آمد افزایش دهد. جالب است بدانید که مقامات در نظر دارند در مسیر حرکت بین ایستگاه‌های مختلف نیز فضاهایی امن برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران به وجود آورند.

کد خبر 467444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.