معرفی طرح‌های شهرداری‌ها به بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معرفی طرح‌های حمل‌ونقل شهری شهرداری‌ها شامل توسعه ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ به بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود نصرتی در این باره اظهار کرد: به استناد بند «د» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور ردیفی برای کمک به شهرداری‌ها از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است که در این رابطه، پس از دریافت درخواست شهرداری‌ها و بررسی تخصصی و فنی طرح توجیهی پروژه‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، صورت مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری تعیین و معرفی آنها توسط وزیر کشور به بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا در روزهای اخیر تعدادی از شهرداری‌ها برای استفاده از اعتبارات اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ با امضا وزیر کشور به بانک مرکزی معرفی‌شده‌اند که شهرداری‌های معرفی‌شده برای طرح توسعه ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شامل: شهرداری تبریز به میزان یک‌هزار میلیارد ریال، شهرداری زاهدان به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال، شهرداری ارومیه به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال، شهرداری شاهین شهر به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: همچنین به منظور توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و قطار شهری، شهرداری قم به میزان ۳ هزار میلیارد ریال، شهرداری اصفهان به میزان ۴ هزار میلیارد ریال و شهرداری اسلامشهر به میزان یکهزار میلیارد ریال به بانک مرکزی معرفی‌شدند.

وی اظهار کرد: با معرفی این شهرداری‌ها، جمع اوراق مشارکت تأیید شده از سوی وزارت کشور به مبلغ ۵۸ هزار ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده که معادل ۷۳ درصد کل مبلغ پیش بینی شده در قانون است.

نصرتی افزود: در روزهای آتی نیز سایر شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تا سقف مبلغ بند (د) تبصره (ه) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کشور برای ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت، معرفی خواهند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 467433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.