رانندگان واقعی حمل و نقل عمومی در لیست بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تامین اجتماعی اسامی افرادی که راننده واقعی بخش حمل ونقل عمومی نیستند را حذف و اسامی رانندگان واقعی را جایگزین کند.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی اظهار کرد: اسامی ۴۷۰ هزار نفر در لیست بیمه ثبت شده و این در حالی است که بر اساس پایش های انجام شده اسامی ۵۰ درصد این افراد در هیچ مرجع و بانک اطلاعاتی که مربوط به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی است، ثبت نشده و این افراد از سهمیه سوخت هم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته بر این اساس بود که سازمان تأمین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه در فهرست بیمه رانندگان بخش حمل و نقل عمومی را پذیرفت و به دنبال آن تفاهم نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی منعقد شد و فهرست بیمه هفت هزار نفر در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفت.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه بر اساس لیست جدید ارسال شده به تأمین اجتماعی تقاضا شده که اسامی افرادی که واقعاً راننده نیستند حذف و اسامی رانندگان واقعی جایگزین شود، گفت: برای انجام این کار قرار نیست تأمین اجتماعی اعتبار خاصی را در نظر بگیرد، بلکه فقط باید نام افرادی که در لیست هستند را حذف کرده و افراد جدید که راننده ناوگان حمل و نقل عمومی و ذی حق هستند را جایگزین کند.

وی ادامه داد: با گذشت حدود یک سال هنوز اسامی رانندگان حمل و نقل عمومی به روز نشده و این رانندگان در انتظار بیمه هستند.

ضامنی گفت: بر اساس قانون باید همه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند که بخشی از این بیمه از طریق یارانه‌های دولتی و بقیه توسط خود راننده پرداخت می‌شود تا بتواند از مزایای تأمین اجتماعی برخوردار شود، بر این اساس هم در سال ۱۳۸۶ از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بود که ۵۰ درصد حق بیمه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت شود.

وی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مقرر شد که فرآیند حذف و اضافه رانندگان در فهرست بیمه سازمان تأمین اجتماعی به روز رسانی شود، اما اسامی تاکسیرانانی که از سال ۹۲ در فهرست سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند تا کنون به روز رسانی نشده و برخی رانندگانی که از حوزه حمل و نقل خارج شده و دیگر راننده تاکسی نیستند، همچنان از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته پیشنهاد اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور این است که اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند از این فهرست حذف شود تا فضا برای ثبت اسامی جدید فراهم شده تا آنها مشمول استفاده از این یارانه دولتی شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که فرآیند حذف و اضافه انجام شود، یارانه‌هایی که از اعتبارات دولتی در این حوزه تخصیص داده شده به درستی هزینه می‌شود و افرادی که نباید از یارانه دولتی استفاده کنند، حذف خواهند شد، در مقابل رانندگانی که چندین سال منتظر هستند تا از بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند، می‌توانند با همان سقف اعتبار مصوب در قانون و حتی کمتر از آن فرآیند بیمه‌ای خود را انجام دهند.

ضامنی اظهار کرد: هر اقدامی که در حوزه مدیریت شهری و وزارت کشور لازم بود برای این اقدام انجام شده، حتی اعلام کردیم امکان اتصال آنلاین سامانه تأمین اجتماعی به سامانه مرکزی سازمان شهرداری‌ها و ارسال اطلاعات رانندگان وجود دارد، اما تا کنون این اتفاق نیفتاده که امیدواریم با پیگیری‌های ریاست سازمان تأمین اجتماعی، زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی نیز همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل که به اعتبار اضافی نیاز ندارد، رفع شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 467430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.