دلایل مخالفت رهبر انقلاب با خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شدت حساسیت به حفظ سلامتی مردم، تردیدهای جدی تخصصی و بی اعتمادی به دشمن دلایل رهبر معظم انقلاب برای مخالفت با خرید واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی است.

به گزارش ایمنا ‏مهدی‬ فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی و فعال رسانه‌ای با انتشار توییتی درباره دلایل مخالفت رهبر فرزانه انقلاب با خرید واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی نوشت: معلوم بود مقید کردن خرید واکسن در چنین شرایطی چه هجمه‌هایی را متوجه آقا می‌کند، اما به نظرم آنچه باعث شد حضرت آقا این مخالفت را علنی کنند.

۱. شدت حساسیت به سلامتی مردم بود.

۲. تردیدهای جدی تخصصی

۳. بی اعتمادی به دشمن آن هم مبتنی بر تجارب قبلی. رهبر الهی نفع و ضرر خود را ملاک قرار نمی‌دهد.
 


ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خون‌های آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه ۱۹ دی در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونا یی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استمرار مراقبتهای بهداشتی مردم و انجام وظایف مسئولان برای مقابله با کرونا، گفتند: برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌پس داده دارویی در زمینه کرونا وجود دارد که مسئولان هم آنها را تصدیق می‌کنند، این موارد نباید انکار شود بلکه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 


گفتنی است در اواخر سال گذشته میلادی شرکت فایزر اعلام کرد واکسنی که با همکاری شرکت آلمانی بی و ان تک توسعه داده در جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا ۹۵ درصد کارآمد است. انتشار این خبر کورسوی امیدی برای غلبه بر همه‌گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان به وجود آورد. اندکی بعد و در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی انگلیس، استفاده اضطراری از این واکسن را تأیید کرد. پس از آن مقامات بهداشت آمریکا و اروپا نیز آن را تأیید کردند.

اما با شروع واکسیناسیون رؤیای ایمنی مطلق در برابر کووید ۱۹ رنگ باخت و واقعیت‌های آن اندک اندک آشکار شد.

پس از شروع واکسیناسیون در انگلیس، مقامات این کشور هشدار دادند افرادی که سابقه ابتلاء به آلرژی دارند نباید این واکسن را دریافت کنند. این هشدار پس از آن صادر شد که دو نفر از کارمندان سازمان سلامت ملی انگلیس پس از دریافت واکسن واکنش‌های شدید آلرژیک نشان دادند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و چندی بعد گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا نشان داد در جریان مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن ۶ نفر جان باخته‌اند. ۴ نفر از فوت شدگان واکسن پلاسیبو را دریافت کرده بودند.
 


همچنین یک پزشک آمریکایی سه هفته پس از تزریق واکسن کرونا بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد.

هفته گذشته نیز «سونیا آسویدو» از کارکنان بخش بهداشت پرتغال، ۴۸ ساعت پس از تزریق واکسن کرونای شرکت بی وان تک-فایزر به ناگهان درگذشت. این زن ۴۱ ساله پس از اینکه در ۳۰ دسامبر (دهم دی‌ماه) واکسن کرونای شرکت بی وان تک-فایزر را تزریق کرد هیچ عارضه جانبی را احساس نکرد، اما در اول ژانویه ناگهان درگذشت.

دو سالمند نروژی نیز پس از دریافت واکسن فایزر، فوت کرده‌اند، در همین راستا مقامات بهداشت این کشور مشغول انجام تحقیقاتی هستند.

منبع: میزان

کد خبر 467428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.