ستاد ملی کرونا واردات اتوبوس را تصویب کرد

معاون اول رییس جمهور در خصوص کمک دولت به حمل و نقل عمومی تهران از تصویب فراهم شدن شرایط برای واردات اتوبوس از سوی ستاد ملی کرونا خبر داد.‌

به گزارش ایمنا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد امسال نیز اوراق مشارکت مورد نیاز شهرداری تهران را برای اجرای طرح‌های عمرانی طبق تعهدات قانونی در اختیار این نهاد قرار دهیم، گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها، فشار اقتصادی به بودجه کشور و شهرداری‌ها وارد شد و به دلیل کاهش درآمدهای نفتی درآمد دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم نظیر عوارض ناشی از واردات کالاها کاهش یافته است.

وی افزود: با این وجود دولت در اولین سالی که تحریم‌ها برداشته شد ۲ میلیارد دلار از محل منابع چین به مترو کلان شهرها اختصاص داد که یک میلیارد دلار آن متعلق به شهرداری تهران بود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی برای خرید و ساخت بیش از ۹۵۰ واگن مترو گفت: وضعیت تراکم مردم در مترو و اتوبوس‌های درون شهری وضعیت مناسبی نیست و به عنوان یک مسئول از اینکه مردم مجبور هستند چنین شرایطی را تحمل کنند ناراحت هستم.

وی افزود: خوشبختانه با تصویب ستاد کرونا مقرر شد که برای واردات اتوبوس ساخته و نیمه ساخته به کشور اقدامات لازم انجام شود تا بخشی از نیازهای کلان شهرها هر چه سریع‌تر برطرف شود در عین حال از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های سازنده اتوبوس برای رفع نیازهای شهری استفاده خواهیم کرد.

جهانگیری با اشاره به حضور در مراسم‌های افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری تهران در دوران آقای قالیباف و آقای حناچی گفت: شهرداری تهران نهاد بسیار مهمی است و مسائل پایتخت از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروز کارهای جدیدی به بهره برداری رسید که برای مردم منطقه جنوب شرق تهران حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اختیارات مدیریت شهری طبق قوانین کشور گفت: موضوعی نظیر آب و فاضلاب که در اختیار دولت است باید در اختیار شهرداری قرار گیرد، در این خصوص دولت میلیاردها تومان سالانه برای تأمین آب شهروندان تهرانی هزینه می‌کند که به نوعی کمک به مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که این بخش‌ها به مدیریت شهری واگذار نشده است، نبود آمادگی لازم در شهرداری تهران و محدودیت منابع مالی این نهاد بوده است که بخش عمده‌ای از درآمدهای آن متأسفانه از فروش غیرقانونی تراکم در سال‌های گذشته انجام می‌شد که خوشبختانه با ریل گذاری جدید در شهرداری تهران این امر متوقف شده است.

منبع: ایرنا
کد خبر 467422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.