کودکان کار و خیابانی در تبریز ساماندهی می‌شوند

شهردار تبریز از اختصاص قطعه زمینی به موسسه خیریه فرزندان رحمت به منظور احداث ساختمانی برای ساماندهی و نگهداری کودکان کار و خیابانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در بازدید از مرکز خیریه فرزندان رحمت، اظهار کرد: با توجه به اینکه مکان فعلی این خیریه استیجاری بوده و بخشی از هزینه‌های آن برای پرداخت اجاره ماهانه صرف می‌شود، و نیز در راستای ایجاد مرکزی استاندارد برای نگهداری کودکان کار و خیابانی در تبریز، با نظر مثبت اعضای شورای اسلامی شهر، مقرر شد محلی بدین منظور اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: این مرکز در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابانی به خوبی فعال بوده و وقتی به برندهایی مثل «تبریز شهر بدون متکدی» و تبریز شهر «بدون کودک کار و خیابانی» می‌بالیم، همگی در سایه زحمات این عزیزان است.

شهردار تبریز اظهار امیدواری کرد: در سایه این تلاش‌ها شاهد روزی باشیم که تمام کودکانی که در حوزه‌های مختلف آسیب دیده و مجبور به فعالیت به عنوان کودک کار و کودک خیابانی هستند، به خانه‌های خود بازگشته و حتی یک نفر کودک کار و خیابانی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: انجمن خیریه فرندان رحمت وابسته به اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با هدف ساماندهی کودکان کار و خیابانی و به عنوان تنها مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان کار و خیابانی در کشور فعالیت می‌کند.

کد خبر 467410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.