پلمب عطاری که ادعای درمان کرونا را داشت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پلمب یک عطاری که ادعای درمان بیماری کرونا را داشت و فرآورده‌های فاقد مجوز بهداشتی توزیع می‌کرد در کاشان خبر داد.

محسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گزارش‌های مکرر و همچنین تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر عرضه داروی امام موسی کاظم (ع) جهت درمان ویروس کرونا، اظهار کرد: افراد نباید به تبلیغات بدون اعتبار علمی برای درمان کرونا توجه کنند، چرا که ممکن است جان خود را به خطر بیندازند.

وی ادامه داد: یک واحد متخلف فاقد مجوزهای بهداشتی عرضه کننده داروهای گیاهی به صورت قرص، کپسول و شربت با ادعای درمان بیماری کرونا، توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با حضور نیروی انتظامی پلمب شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: از تعدادی از عطاری‌های منطقه کاشان برای جلوگیری از ادامه تخلف آن‌ها در زمینه تجویز داروهای کرونای بدون مجوز بازرسی‌های ویژه انجام شد و با متخلفان به شدت برخورد شد.

تقی زاده با اشاره به استمرار بازرسی از عطاری‌ها، تصریح کرد: کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو کاشان طی چندین بازرسی از محل‌های تولید و عرضه محصولات بدون مجوز در عطاری‌های منطقه کاشان اقدام به جمع‌آوری اقلام و اجناس آن‌ها کردند.

وی اضافه کرد: افراد باید هوشیار باشند و هر ادعایی را برای درمان کرونا نپذیرند و تنها از منابع علمی معتبر اطلاعات صحیح را دریافت کنند، همچنین اگر تخلفی مشاهده کردند به مسئولان ذی‌ربط اطلاع بدهند.

کد خبر 467407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.