اولین پایگاه فوریت‌های پزشکی در مترو اصفهان راه‌اندازی شد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در ایستگاه متروی اصفهان با تجهیزات کامل به منظور پوشش امدادی حوادث داخل تونل مترو و خدمات‌رسانی سریع‌تر به مصدومان آن خبر داد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اولین پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در ایستگاه متروی اصفهان از ابتدای مهر ماه امسال افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این پایگاه به وسعت ۶۰ مترمربع در ایستگاه متروی امام حسین (ع) ابتدای خیابان سپه مستقر شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه با پنج تکنسین فوریت‌های پزشکی و یک دستگاه آمبولانس تویوتاهایس و تجهیزات کامل به منظور پوشش امدادی حوادث داخل تونل مترو و خدمات‌رسانی سریع‌تر به مصدومان آن راه‌اندازی شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه خودروی آمبولانس این پایگاه در پیاده‌روی بالای ایستگاه مترو مستقر می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای شده طی دو ماه، این پایگاه به طور میانگین هشت مأموریت در ۲۴ ساعت و ۲۵۰ مأموریت در یک ماه را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امکان امدادرسانی سریع به بیماران و مصدومان داخل داخل تونل قطار شهری، بافت قدیمی منطقه و سکونت افراد با سنین بالاتر در محدوده اطراف میدان امام حسین (ع) و ترافیک بالای محدوده چهارباغ، میدان امام حسین و خیابان‌های اطراف از جمله دلایلی است که باعث شد اورژانس پیش‌بیمارستانی شهر اصفهان برای امدادرسانی به شهروندان این منطقه در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت برای راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در ایستگاه متروی اصفهان اقدام کند.

راستین افزود: پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در ایستگاه متروی اصفهان با همکاری شهرداری، استانداری و مسئولان متروی اصفهان راه‌اندازی شد.

کد خبر 467395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.