۳۰ درصد دانش‌آموزان هیچ گونه وسیله ارتباطی برای اتصال به شاد ندارند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد بزرگ‌ترین پلتفرم آموزشی کشور است که بیش از ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در این شبکه عضو هستند و از آموزش‌ها استفاده می‌کنند، گفت: ۳۰درصد دانش‌آموزان هیچ‌گونه وسیله ارتباطی جهت اتصال به شبکه شاد ندارند و این امر موجب نابرابری دیجیتالی آموزشی شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی در دیدار با صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در تشریح طرح هدایت بابیان اینکه در زیست‌بوم کرونا همه ابعاد زندگی دچار تغییر شده است و آموزش هم از این امر مستثنی نیست، اظهار کرد: در این ایام مدارس فیزیکی تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد و تلویزیون و شبکه شاد به کمک تعلیم و تربیت آمدند.

وی افزود: شبکه شاد بزرگ‌ترین پلتفرم آموزشی کشور است که بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این شبکه عضو هستند و از آموزش‌ها استفاده می‌کنند اما ۳۰ درصد دانش‌آموزان هیچ‌گونه وسیله ارتباطی جهت اتصال به شبکه شاد ندارند و این امر موجب نابرابری دیجیتالی آموزشی شده است.

وی تصریح کرد: طرح هدایت باهدف گسترش عدالت آموزشی و تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند راه‌اندازی شده است و نیازمند مشارکت تمامی خیرین، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و کارخانه‌ها است.

حسینی بابیان اینکه تاکنون علاوه بر خیران، پتروشیمی‌ها، کمیته امداد و مرکز آمار نیز به مدد طرح هدایت آمده‌اند اظهار کرد: امید است شرکت‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این طرح خداپسندانه به یاری دانش‌آموزان نیازمند بیایند.

شایان‌ذکر است در این نشست صالحی نیا معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع بابیان اینکه سازمان گسترش در راستای ایجاد و گسترش صنایع دانش‌محور و توسعه همه‌جانبه صنعتی کشور، توسعه کارآفرینی و تربیت مدیران کارآفرین در کلاس جهانی گام برمی‌دارد، اظهار کرد: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه این سازمان به‌ویژه گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه‌های ماشین‌سازی و فولاد، به یاری دانش‌آموزان نیازمند در طرح هدایت خواهند آمد.

کد خبر 467388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.