بهره‌برداری از پروژه‌های تخت فولاد در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان گفت: در ادامه اجرای رویداد « هر یکشنبه، یک افتتاح» فردا -یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۹- عملیات اجرایی ۱۴۵ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی این مجموعه آغاز خواهد شد.

سید علی معرک نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فردا گذر گردشگری بابا رکن‌الدین با انجام سه هزار و ۷۰۰ مترمربع سنگ‌فرش و دو هزار و ۲۰۰ مترمربع پیاده راه و طول مسیر یک هزار و ۱۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می شود.

وی با اشاره به نورپردازی تکایای تخت فولاد با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال، افزود: تکایای بانو امین، خادم الشریعه، خوانساری، مادر شاهزاده، سید العراقین، فاضل سراب، شهشهانی، ملا اسماعیل خواجویی، فاضل هندی و آرامگاه حاج آقا رحیم ارباب از جمله تکایای نورپردازی شده است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه تکایای این مجموعه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال مرمت و ساماندهی شده است، گفت: تکیه‌های بابا رکن‌الدین، کازرونی، سید العراقین، خاتون‌آبادی، میرفندرسکی و آرامگاه‌های دهش و مرشد عباس زریری از جمله این موارد است.

وی با اشاره به موارد پروژه‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرای مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، اظهار کرد: ساماندهی و تجهیز مبلمان شهری، دیواره سازی اطراف تخت فولاد، ساماندهی محوطه شمالی گلستان شهدا، ساماندهی و شاخص سازی قبور مشاهیر، ساماندهی و تکمیل باغ طوبی، تکمیل ساماندهی و تکمیل نورپردازی تکایا از جمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرای مجموعه تخت فولاد است.

معرک نژاد از آغاز عملیات احداث گذر مشاهیر و ساماندهی و تجهیز زمین ورزشی روباز خبر داد و گفت: گذر مشاهیر با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان و زمین ورزشی روباز با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

کد خبر 467386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.