۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
آتش؛ بلای جان ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به مخاطرات روشن کردن آتش در این منطقه گفت: دود ناشی از روشن کردن آتش اغلب اوقات به دلیل پدیده اینورژن در لایه‌های پایینی جو باقی می‌ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی، کهنسالان و خردسالان می‌شود.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کل اراضی ناژوان حفاظت شده و دارای کاربری کشاورزی است که حدود ۳۰۰ هکتار از این اراضی در اختیار شهرداری و مابقی در اختیار باغداران است.

وی ادامه داد: فضای یک هزار و ۲۰۰ هکتاری ناژوان به عنوان ریه شهر اصفهان در محدوده مناطق یک، پنج، ۱۳ و ۹ شهرداری، جای روشن کردن آتش نیست و همه باید برای حفظ و حراست از این فضای طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به موضوع روشن کردن آتش در ناژوان به ویژه در فصل سرد سال، گفت: به استناد اصل ماده ۴۶ قانون حفاظت از مراتع و جنگل‌ها و فضاهای سبز، هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در کنار تنه درختان کند، به زندان از سه ماه تا مدت یک سال محکوم خواهد شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: در ماده ۴۷ این قانون نیز تاکید شده اگر فردی در سطوح جنگل و مرتع به صورت عمد آتش سوزی به وجود آورد، شعب دادگاه مجرم را به زندان از سه ماه تا شش سال محکوم خواهد کرد.

وی گفت: دود ناشی از روشن کردن آتش اغلب اوقات به دلیل پدیده اینورژن در لایه‌های پایینی جو باقی می‌ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی و کهنسالان به ویژه خردسالان می‌شود.

هاشمیان تاکید کرد: شهروندان باید هنگام مراجعه به ناژوان از ورود به باغات خصوصی خودداری کرده و از روشن کردن آتش، شکستن شاخه درختان و آسیب زدن به این محیط زیبا خودداری کنند.

وی با اشاره به ایجاد باغات موضوعی در ناژوان، اظهار کرد: شهرداری با هدف احیای باغات قدیمی ناژوان برای ایجاد باغ‌های موضوعی همچون توت، خرمالو، بِه، سنجد اقدام کرده است.

کد خبر 467364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.