وقایع با بایکوت و سانسور صداوسیما فراموش نمی‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: در روزهای اخیر که سالگرد قربانیان تشییع جنازه کرمان، شهدای پرواز اکراین و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود از سوی رسانه ملی، این مناسبت‌ها مورد بی توجهی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاح بزرگراه شهید رستگار با بیان اینکه امروز بیستم دیماه است و ۱۶۸ سال قبل میرزا محمد تقی خان امیرکبیر که شاید بتوانیم ایشان را نخستین سردار سازندگی ایران جدید بنامیم در فین کاشان به شهادت رسید گفت: افکار و گرایش‌های توسعه گرایانه امیرکبیر باعث شد تا سیستم فاسد حکومت قاجاریه که اصلاحات و توسعه امیرکبیر را تهدیدی برای منافع خود بشمار می‌آورند، رضایت ناصرالدین شاه را برای قتل وی جلب کنند و در فین کاشان این بزرگمرد ایران معاصر را به شهادت برسانند که یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: این پروژه، که به نام شهید بزرگوار کاظم نجفی رستگار نامگذاری شده است از دستاوردهای این دوره مدیریت شهری است که با وجود همه مشکلات و چالش‌های بی سابقه‌ای که برای اقتصاد کشور و مدیریت شهری ایجاد شده، تکمیل و مورد استفاده مناطق کم برخوردار در جنوب تهران قرار می‌گیرد.

هاشمی با بیان این که شهید رستگار که از نسل اولیه فرماندهان دفاع مقدس و از یاران شهید چمران و سردار جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان است، گفت: این شهید بزرگوار مؤسس و فرمانده تیپ سیدالشهدا محسوب می‌شد، پس از آنکه مورد بی مهری قرار گرفت، در آخرین روزهای سال ۶۳ در منطقه هورالهویزه به شهادت رسید و پیکرش بعد از ۱۳ سال بازگشت و کمتر در رسانه‌ها و تبلیغات به اسم ایشان اشاره می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: ایشان به همراه همرزمان خود پس از عملیات خیبر با آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ دیدار صمیمانه‌ای داشت و نظرات کارشناسی خود را مطرح کرد و همگی نامه‌ای انتقادی نسبت به برخی عملکردها و تصمیمات نوشته بودند تا آقای هاشمی به مسئولان مربوطه منتقل کند، آیت الله هاشمی رفسنجانی به آنان توصیه کرد که نام خود را در پایان نامه ننویسند تا مورد فشار قرار نگیرند اما این عزیزان بخاطر اخلاص بالایی که داشتند، نپذیرفتند.

به گفته رئیس شورای شهر این بی مهری تنها مختص به این عزیزان نبود و شاهد بودیم که در روزهای اخیر که سالگرد قربانیان تشییع جنازه کرمان، شهدای پرواز اکراین و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود از سوی رسانه ملی، این مناسبت‌ها مورد بی توجهی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ما فکر کنیم که با بایکوت و سانسور و بی توجهی به موضوعی، جامعه آن را فراموش می‌کند و یا بالعکس با افراط در پرداختن به موضوعی جامعه به سوی آن جذب می‌شود در اشتباهیم.

هاشمی با بیان اینکه امروزه با وجود فضای مجازی و آگاهی افکار عمومی مردم از مسئولان در دسترسی به اطلاعات عقب تر نیستند و چه بسا نسل جوان جلوتر نیز هستند گفت: با این افراط و تفریط‌ها فقط صداوسیما ضرر می‌کند و اعتماد و توجه مخاطب را از دست می‌دهد و نفع آن به رسانه‌های بیگانه می‌رسد.

کد خبر 467350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.