رقابت شدید ۵ زن برای صندلی نایب رییس فدراسیون فوتبال

نواب رییس زن تبدیل به مهره‌های کلیدی انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال خواهند شد.

به گزارش ایمنا در دوران چهار ساله ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال، لیلا صوفی‌زاده در قامت نایب رئیس سوم امور محوله در حوزه زنان را پیش می‌برد اما در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال، کاندیداهای کرسی ریاست نیز در لیست خود، نایب رئیسان زنان خود را هم انتخاب کرده‌اند که تاکنون همگی از چهره‌های شناخته شده و کاربلد نیز بوده‌اند و به نظر می‌رسد در روز پایانی ثبت‌نام نیز چند نام جدید هم به کاندیداهای پست نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال اضافه شود که باید دید سرانجام از میان کاندیداهای مطرح شده چه کسی دهم اسفندماه، مسئولیت مدیریت امورات زنان را در ساختمان سئول برعهده خواهد گرفت.
در حال حاضر نام این نفرات برای این پست در کابینه نامزدهای مختلف پست ریاست قرار گرفته‌اند:

شهره موسوی

اولین مدیرعامل زن در فوتبال ایران که مدیرعاملی تیم فوتبال لیگ یکی بادران تهران را برعهده دارد؛ او هم در لیست شهاب‌الدین عزیزی خادم و هم در لیست حیدر بهاروند، به عنوان نایب رئیس زنان انتخاب شده است. او با سابقه‌ای کاملاً ورزشی و حضوری چندین ساله در عرصه مدیریت فوتبالی، یکی از گزینه‌های نام‌آشنا و مطرح برای این پست به شمار می‌رود و با نفوذ او در میان زنان، این امیدواری برای عزیزی‌خادم و بهاروند وجود دارد تا موسوی بتواند با تکیه بر اعتبار خود، آرای زنان را به صندوق این ائتلاف سوق دهد.

فاطمه علیپور

در کادر مدیریتی تماماً فوتبالی علی کریمی و در کنار نام‌هایی چون مهدی مهدوی‌کیا و سعید دقیقی، نام فاطمه علیپور به عنوان نایب رئیس زنان اعلام شد؛ هر چند علی کریمی دوست داشت تا این سمت را هم در اختیار یکی از بازیکنان سابق فوتبال یا فوتسال زنان قرار دهد، اما رایزنی‌هایی او در این زمینه نتیجه نداشت تا مسئول داوران سازمان لیگ فوتبال نیز به عنوان کاندیدای نایب رئیسی زنان از سوی کریمی اعلام شود. علیپور در انتخابات قبلی که از سوی فیفا لغو شد، در لیست هدایت ممبینی قرار داشت و بعید نیست که با ورود احتمالی ممبینی، نام او نیز در لیست داور بازنشسته فوتبال ایران به چشم خورد.

پریا شهریاری

چهره بین‌المللی و نام‌آشنای ورزش زنان ایران که به تازگی به عنوان ناظر مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۲ توکیو انتخاب شد و یک افتخار ویژه را برای ایران به دست آورد، از سوی کیومرث هاشمی قرار است به عنوان نایب رئیس زنان معرفی شود؛ شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال هم دوره اخیر بوده و تلاش زیادی کرد تا لیگ برتر فوتبال ساحلی زنان نیز سرانجام بتواند کار خود را آغاز کند. هاشمی با توجه به جایگاه ویژه شهریاری در ورزش زنان ایران، امیدوار است بتواند با انتخاب او تحول بزرگی را در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان ایجاد نماید.

میترا نوری

چهره‌ای شناخته شده در میان اهالی هندبال زنان، چرا که او نایب رئیس سابق فدراسیون هندبال بوده و کنفدراسیون هندبال آسیا نیز صاحب کرسی است و سوابق مدیریتی روشنی در عرصه مدیریت ورزش زنان دارد؛ احتمالاً او به عنوان نایب رئیس مصطفی آجورلو معرفی خواهد شد، هر چند احتمال دارد نام او نیز در لیست دیگر نفراتی که در روز آخر ثبت‌نام به ساختمان سئول مراجعه می‌کنند هم حضور داشته باشد اما نوری در انتخابات گذشته، گزینه قریب برای نایب رئیسی بود و احتمالاً در انتخابات پیش‌رو نیز در لیست حداقل یکی از کاندیداها حضور خواهد داشت تا شانس خود را برای حضور در کرسی نایب رئیسی زنان فدراسیون فوتبال امتحان کند.

لیلا صوفی‌زاده

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال در دوره اخیر که در واکنش به حواشی درباره حذف نام تیم ملی زنان از رنکینگ فیفا و مشکلات تیم ملی فوتسال نیز سکوت اختیار کرده و هنوز موضعی هم برای انتخابات پیش‌روی نداشته است؛ شایعاتی بر ممنوعیت حضور او در انتخابات به واسطه امضای قرارداد ویلموتس مطرح بود، اما به نظر نمی‌رسد این شایعات واقعی باشد و شاید صوفی‌زاده در روز پایانی ثبت‌نام نیز به عنوان نایب رئیس پیشنهادی در کابینه یکی از کاندیداهای ریاست معرفی شود. هر چند کارنامه او در چهار سال اخیر باعث شده تا چندان شانسی برای رسیدن دوباره به کرسی نایب‌رئیسی نداشته باشد.

منبع: ورزش سه

کد خبر 467335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.