امکان مشاهده سند برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ فراهم شد

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: شهروندان و متخصصان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شهرداری اصفهان سند برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ را در لینک آن مشاهده کرده و نظرات یا انتقادات خود را در ارتباط با این برنامه اعلام کنند.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پایش و رصد برنامه اصفهان ۱۴۰۵، اظهار کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نخستین برنامه شهرداری است که شاخص‌های آن در تمامی مراحل از سطح چشم‌انداز اهداف کلان تا سطح عملیات مشخص شده است، این شاخص‌ها در دوره‌های زمانی حداکثر یک ساله پایش می‌شود و چنانچه اهداف مورد نظر تحقق نیافته باشد، علت (هدف‌گذاری اشتباه یا کم کاری در اجرا) بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ محصول کار مشارکتی و فکری است، تصریح کرد: شهروندان و متخصصان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ۱۴۰۵.esfahan.ir نظرات و انتقادات خود را اعلام کنند.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تاکید کرد: تلاش شهرداری تحقق شعار برنامه اصفهان ۱۴۰۵ «شهری زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر» (زیست‌پذیری نگاه به زندگی مردم و رقابت‌پذیر نگاه به کسب کار شهروندان) است.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری، کاهش آلودگی هوا و افزایش بهره‌وری مهمترین محورهای برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ است.

ابراهیمی با بیان اینکه در برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵» بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد منابع برای پنج ساله آینده شهر انجام شده که می‌تواند در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اثرگذار باشد، اظهار کرد: منابع در دو بخش طرح و پروژه تعریف می‌شود که یک بخش طرح و پروژه‌های جاری و مستمر و بخش دیگر طرح‌های راهبردی و پروژه‌هایی است که می‌تواند باعث ایجاد تحولات بنیادین در شهر شود.

به گزارش ایمنا، ششمین برنامه راهبردی شهر با عنوان «اصفهان ۱۴۰۵» برای سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۴ در دو سطح راهبردی و عملیاتی و بر اساس دو رویکرد هدف سو و مشکل سو تدوین شده است.

کد خبر 467327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.