آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون ارشد علوم پزشکی از امروز

ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹ از امروز ۲۰ دی ماه آغاز می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز سنجش آموزش پزشکی، جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت در بعضی از رشته محل‌های شهریه‌پرداز در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ اعلام شد. بر این اساس ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های شهریه‌پرداز ۶۶ نفر در ۳۳ رشته محل است.

داوطلبان طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ دی ماه به مدت دو روز می‌توانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته محل‌های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند. همچنین تمامی افرادی که در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته محل بوده‌اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.

بر این اساس نتایج مرحله تکمیل ظرفیت در نیمه اول بهمن ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد. با توجه به اینکه رشته محل جدید اضافه نشده است، داوطلبان استعداد درخشان بدون آزمون مجاز به انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان نیستند و استعداد درخشان‌های رشته‌های با آزمون نیز با رعایت کلیه ضوابط مجاز به انتخاب محل هستند.

زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت، توسط دانشگاه پذیرنده تعیین و اعلام خواهد شد.

افرادی که در مرحله نخست قبول شده و مجدداً در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده و پذیرفته شوند، پذیرش مرحله نخست آن‌ها لغو شده و قابل بازگشت نیست و دانشگاه‌های محل پذیرش اولیه موظف هستند در صورتی‌که پذیرفته شدگان قبلی در مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرش شوند، تسهیلات آموزشی لازم برای انتقال به محل پذیرش جدید را فراهم کرده و با جابجایی آنها مخالفت نکنند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، هیچ‌گونه تغییر در محل پذیرش پس از اعلام نتایج انجام نخواهد گرفت.

کد خبر 467313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.