عرضه واکسن کرونا و تشدید محدودیت‌ها در فرانسه

مقامات ارشد فرانسه، همزمان با آغاز عرضه واکسن کرونا در سراسر کشور، اقدامات سختگیرانه جدیدی برای مهار شیوع ویروس کرونا بر مردم اعمال کرده‌اند چرا که این ویروس هر روز با سرعتی بیشتر از قبل در حال قربانی گرفتن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود عرضه واکسن کووید -۱۹ در بسیاری از کشورهای اروپایی، اقدامات ضد کرونایی در اغلب نقاط دنیا از شدت بیشتری برخوردار شده است زیرا هر روز بر سرعت انتشار آن در بین مردم افزوده می‌شود. مقامات محلی پاریس، پایتخت فرانسه، نیز از این امر مستثنی نیستند و مقرراتی جدید بر شهروندان اعمال کرده‌اند تا همزمان با تزریق واکسن، از شیوع بیشتر بیماری خودداری کنند چرا که ظرفیت بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی تکمیل است. از مهم‌ترین اقدامات این مدیران می‌توان به تعطیلی رستوران‌ها، کافه‌ها، پیست‌های اسکیت، سینماها، مراکز تفریحی و آموزشی و سالن‌های کنسرت اشاره کرد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است که رستوران‌ها دست کم تا اواسط ماه فوریه تعطیل خواهد بود و کارکنان پیست‌های اسکیت نیز اجازه ندارند تا قبل از تعطیلات فوریه هیچ گونه فعالیتی را آغاز کنند. علاوه بر این حکومت نظامی شبانه بر مردم پایتخت اعمال خواهد شد و تا بیستم ماه ژانویه ادامه خواهد یافت. البته تمدید این محدودیت‌ها به وضعیت انتشار بیماری در بین مردم بستگی خواهد داشت و ممکن است از شدت بیشتری برخوردار شود.

کاستکس در ادامه گفت و گوی خود با رسانه‌های اجتماعی از اشغال بودن بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی توسط افراد مبتلا به کرونا خبر داد و اعلام کرد که تا زمان عرضه کامل واکسن کووید -۱۹ و خالی شدن مراکز درمانی از بیماران کرونایی، فعالیت‌های غیرضروری در سراسر کشور تعطیل خواهد بود. جالب است بدانید که بیشتر مردم فرانسه از تمایل نداشتن خود برای دریافت واکسن خبر داده و گفته‌اند از عوارض جانبی آن هراس دارند.

ویروس کرونا تا کنون در کشور فرانسه، بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به خود مبتلا کرده و ۶۷ هزار و ۴۳۱ قربانی گرفته است و این کشور را در رتبه ششم افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار داده است. به همین دلیل، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به همراه کابینه‌اش به تلاش‌هایی بی‌وقفه برای مهار شیوع این ویروس را ادامه می‌دهند. اگرچه واکسن کرونا به سرعت در سراسر کشور در حال عرضه است با این حال بیماری کووید -۱۹ هر روز با سرعتی به مراتب بیشتر قربانی می‌گیرد.

مقامات رسمی فرانسه پیش‌بینی کرده‌اند که شیوع ویروس کرونا در کشور به طور کامل مهار نخواهد نشد؛ امانوئل مکرون بیش از ۲۰۰ میلیون دوز از انواع واکسن کرونا سفارش داده است در حالی که کل جمعیت کشور به ۶۷ میلیون نفر نمی‌رسد. اما بر اساس تحقیقات شده در بین مردم، از هر ۱۰ نفر شهروند فرانسوی، ۶ نفر مایل به دریافت واکسن نیست. از سوی دیگر تا کنون تعداد ۱۹ مورد فرد مبتلا به واکسن جدید انگلیسی در کشور کشف شده است که دو مورد از آن‌ها ارتباط بسیاری با اطرافیان خود داشته‌اند. به همین دلیل قرار است عبور و مرور به کشور محدود شده و مقررات سختگیرانه‌تری بر مردم اعمال شود تا حداقل، شیوع ویروس انگلیسی در کشور مهار شود.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرده است که با وجود مقاومت شدید مردم برای دریافت واکسن کرونا، امیدی به پایان یافتن شیوع این ویروس در کشور نیست. در این صورت شهروندان فرانسوی مجبور خواهند بود تا پایان غیرقابل حدس شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشور، همچنان از مقررات کرونایی پیروی کنند. از سوی دیگر در صورت پایان نیافتن انتشار ویروس، همچنان مراکز تجاری غیر ضروری، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مراکز تفریحی روی مردم بسته خواهد بود. بنابراین کاستکس ساکنان فرانسه را به دریافت واکسن برای خاتمه دادن به وضعیت کابوسی کشور دعوت کرده و از آنان خواسته است به منظور بازگشت فرانسه به وضعیت عادی، مقاومتی از خود نشان ندهند.

کد خبر 467296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.