سپاهان- فولاد / دوئل نویدکیا و نکونام در نقش جهان

هافبک‌های هجومی و دفاعی سابق تیم ملی یکی از جذاب‌ترین جدال‌های هفته را برپا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد

یکشنبه، ۲۱ دی ماه، ساعت ۱۵:۰۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: موعود بنیادی فر

پخش زنده: شبکه اصفهان

آخرین جدال: سپاهان ۲- فولاد یک

مصاف هم تیمی‌های قدیمی در تیم ملی

سپاهان و فولاد دو تیم مدعی لیگ بیستم به شمار می‌روند که هدایت آنها بر عهده دو هم تیمی سابق در تیم ملی است. نویدکیا و نکونام که در دهه ۸۰ در تیم ملی در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند حالا در قامت مربیان سپاهان و فولاد در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

سپاهان پس از دو تساوی متوالی برابر ماشین سازی و پرسپولیس از دیدار خانگی برابر فولاد هر ۳ امتیاز را می‌خواهد تا پیش از این از صدر جدول فاصله نگیرد و در سوی دیگر نیز فولاد که هفته گذشته در خانه برابر مس رفسنجان متوقف شد می‌خواهد ناکامی‌اش را جبران کند. جدال دو تیم یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته به شمار می‌رود زیرا نبرد دو تیم مدعی قهرمانی است و هر دو تیم نیز نتوانسته‌اند در هفته‌های اخیر کسب ۳ امتیاز کنند.

نکته جالب این بازی سبک متفاوت مربیان دو تیم است، نویدکیا که در زمان بازی‌اش یک هافبک هجومی و رو به جلو به شمار می‌رفت در دوران مربیگری‌اش نیز نشان داده است که دنبال فوتبال هجومی و روی زمین است اما در سوی دیگر نکونام که سال‌ها در پست هافبک دفاعی تیم ملی ایفای نقش می‌کرد، سبک مربیگری‌اش دفاعی است و نقطه مقابل سبک نویدکیا است، با این حال با توجه به میزبان بودن سپاهان در بازی فردا، نوع بازی دو تیم کاملاً مشخص است.

سپاهان در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده پنجم جدول و پیروزی در بازی فردا می‌تواند سپاهان را با یک بازی بیشتر، با استقلال در صدر جدول هم امتیاز کند، در سوی دیگر نیز فولاد با ۱۴ امتیاز در رده هفتم است و منتظر فرصتی خواهد بود تا خودش را به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه کند.

سپاهان ۱۵ امتیاز را از ۹ دیداری کسب کرده که در ۶ دیدار مهمان و در ۳ دیدارش میزبان بوده است، با این حال می‌توان گفت سپاهان روی ریل امتیازگیری یک تیم قهرمان یعنی کسب یک امتیاز از دیدارهای خارج از خانه و ۳ امتیاز از دیدارهای خانگی حرکت کرده است.

محرم نویدکیا با سپاهان در حالی به مصاف فولاد می‌رود که در دیدار هفته گذشته برابر پرسپولیس امید نورافکن و کی‌روس استنلی را به دلیل مصدومیت تعویض کرد و ممکن است این دو را در دیدار برابر فولاد در اختیار نداشته باشد، در سوی دیگر نیز فولاد پس از یک بازی غیبت، فرشاد احمدزاده و محمد میری را در ترکیب خواهد داشت اما تنها غایب بزرگ این تیم مانند ابتدای فصل تاکنون، ایوب والی، مدافع این تیم است.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده

ترکیب احتمالی فولاد:

محسن فروزان، مهران موسوی، وحید حیدریه، عارف آغاسی، مجتبی نجاریان، محمد میری، محمد آبشک، آیاندا پاتوسی، ساسان انصاری، فرشاد احمدزاده، لوسیانو پریرا

کد خبر 467283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.