کدام گجت‌ها در CES 2021 معرفی می‌شود؟ 

گجت‌هایی که در نمایشگاه CES 2021 به طور رسمی رونمای می‌شوند شامل خودروی خودران Zoox، ربات خودکار LG، تلویزیون ۱۱۰ اینچی میکرو LED سامسونگ و تردمیل واقعیت مجازی Virtuix Omni One می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال با عرضه گجت‌های جدید و ارتقا یافته، شاهد پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاه‌های جدیدی هستیم. با وجود اینکه در سال ۲۰۲۰ با پاندمی بیماری کرونا مواجه بودیم، اما بسیاری از شرکت‌ها مانند اپل، سامسونگ، وان پلاس و شیائومی از محصولات جدید خود رونمایی کردند و آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دادند. در ادامه به بررسی تعدادی از گجت‌هایی که به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2021 معرفی خواهد شد، می‌پردازیم:

خودروی خودران Zoox

شرکت Zoox که زیر مجموعه مستقل آمازون محسوب می‌شود، خودروی خودران Zoox را برای محیط‌های شلوغ و متراکم تولید کرده است. صندلی‌های این خودروی خودران رو به روی هم قرار می‌گیرد، هیچ نوع فرمانی ندارد و به صورت کاملاً خودران هدایت می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و تمام چرخ‌ها به قابلیت فرمان‌پذیری مجهز هستند. طول این خودرو ۳.۶۳ متر است و انرژی مورد نیاز آن از طریق یک باتری ۱۳۳ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. این خودرو با هر بار شارژ شدن باتری می‌تواند ۱۶ ساعت حرکت کند. علاوه بر این از دید ۲۷۰ درجه در هر چهار طرف خود بهره می‌برد. در این صورت هیچ نقطه کوری برای آن وجود نخواهد داشت.

ربات خودکار LG

ربات خودکار LG که قرار است در نمایشگاه CES 2021 به صورت رسمی رونمایی شود، به منظور ضدعفونی کردن محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مدارس، ادارات، رستوران‌ها و مراکز فروش طراحی شده است. این گجت قادر است با استفاده از نور فرابنفش و هوش مصنوعی سطوح را به خوبی ضدعفونی کند. از آنجایی که گجت ذکر شده به طراحی خودکار و خودران مجهز است، به آسانی در اطراف میزها، صندلی‌ها و دیگر لوازم موجود در محیط حرکت کرده و تمام سطوح قابل لمس را با تابش نور طی مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه و به طور کامل ضدعفونی می‌کند. با هر بار شارژ این محصول می‌توان چندین محیط را ضدعفونی کرد. به نظر می‌رسد شرکت ال جی به زودی این ربات خودکار را در اختیار مراکز آموزشی و شرکت‌های بزرگ قرار خواهد داد.

تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED سامسونگ

میکرو LED قرار است جهش مهمی در صنعت نمایشگر ایجاد کند. به همین دلیل شرکت‌های فناوری در تلاش هستند هر چه سریع‌تر این فناوری را اجرا کنند. شرکت سامسونگ اخیراً از تلویزیون ۱۱۰ اینچی میکرو LED خود رونمایی کرده است. این تلویزیون قادر است محتوای تصویری را با کیفیت 4K HDR نمایش دهد و از چراغ‌های LED به اندازه میکرومتر استفاده کند که دوام زیادی دارند. علاوه بر این تلویزیون ۱۱۰ اینچی ذکر شده به قابلیت Multi View مجهز است. بنابراین می‌تواند حداکثر چهار منبع محتوا را به صورت همزمان در صفحه‌های جدا با اندازه ۵.۵ اینچ نمایش دهد. طبق تخمین شرکت سامسونگ، عمر مفید تلویزیون‌های MicroLED می‌تواند تا ۱۰۰ هزار ساعت برسد که تقریباً ۱۰ سال خواهد بود. علاوه بر این به نظر می‌رسد نمایشگرهای MicroLED نور بسیار بیشتری نسبت به نمایشگرهای OLED تولید می‌کنند و در پخش محتوای HDR نیز عملکرد بهتری دارند. این مدل تلویزیون سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری به صورت جهانی ارائه خواهد شد.

تردمیل واقعیت مجازی Virtuix Omni One

استارت‌آپ واقعیت مجازی Virtuix یک تردمیل واقعیت مجاری را با نام Omni One طراحی و تولید کرده است که امکان دویدن، پریدن یا خم شدن را به صورت فیزیکی برای کاربران فراهم می‌کند. این تردمیل که در حقیقت یک سکو با اصطکاک کم بوده، دارای پوشش خاصی است. کاربر هنگام استفاده از این محصول در یک مکان ثابت قرار دارد، اما پاهای او روی سکو حرکت می‌کند و این حرکات در محیط واقعیت مجازی به نمایش گذاشته می‌شود. تردمیل Omni One کوچک‌تر از نسل‌های پیشین خود است و به جای استفاده از یک حلقه برای محافظت از کاربر از یک میله عمودی بهره می‌برد. این میله در قسمت پشت دستگاه تعبیه شده است و از افتادن کاربران جلوگیری می‌کند. از آنجایی که گجت ذکر شده تفاوت بین دنیای واقعی و مجازی را به حداقل می‌رساند، قطعاً مورد توجه افراد زیادی قرار خواهد گرفت.

گزارش از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 467279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.